Сын есім. Сын есімнің жасалуы.

53

Сабақтың тақырыбы: Сын есім. Сын есімнің жасалуы.

Сабақтың мақсаты:

Білімділігі: сын есімнің тұлғалық, құрамдық және мағыналық түрлерін, жасалу жолдарын, өзіне тән ерекшеліктерін түсіндіру;

Дамытушылығы: сын есім туралы түсініктерін кеңейту,сөздік қорын молайту, есте сақтау, ойлау,меңгеру қабілеттерін дамыту;

Тәрбиелігі: сауатты оқу-жазуға, жауапкершілікке тәрбиелеу, пәнге деген қызығушылығын арттыру.

Сабақтың түрі: ашық сабақ

Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, жеке жұмыс, топпен жұмыс

Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті, бейнелеу өнері, орыс тілі

Көрнекілігі: кеспе қағаздар, интерактивті тақта, суреттер

Сабақ барысы.

Ұйымдастыру кезеңі:

  • Сәлеметсіздер ме?
  • Бүгін нешесі? Аптаның қай күні?
  • Сыныпта кім жоқ?
  • Бүгін ауа райы қандай?
  • Қазір жылдың қай мезгілі?
  • Күз айларын атаңдар.
  • Қазір қай ай?
  • Қазір қай сабақ?
  • Қазақ тілі нешінші сабақ?

Үй тапсырмасын сұрау:

 

 

 

Жаңа сабақты түсіндіру:

  • тақырыптың мазмұнын ашып түсіндіру
  • жаңа сөздер мен сөз тіркестерімен таныстыру
  • жаңа сөздерді сөздік дәптерлеріне жаздырту

 

Сын есім – заттың түрін, түсін, сапасын,салмағын, көлемін білдіретін сөз табы.

Сұрақтары: қандай? қай?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жауабы: далалы, орманды, білімсіз, сыртқы, баласыз, кекшіл, сөзшең, теңгедей, сәнқой, жемқор, тарихи.

 

 

 

 

Жауабы: жабысқақ, ашық, білгіш, тапқыр, ұялшақ, үйінді, аспалы, шыдамды, бөспе, көтеріңкі

 

 

Жауабы: Өнерлі бала сүйкімді. Отан – оттан да ыстық. Күздің әдемі күні туып келеді. Көне сөз – жаңа сөздің қазығы. Кіп-кішкентай бойы бар, айналдырып киген тоны бар. Айдалада ақ отау, аузы-мұрны жоқ отау.

 

 

 

 

Ұқсастығы: екеуі де сындық белгіні білдіреді ( әдемі, көйлекті – қандай?)

Өзгешелігі: негізгі сын есім – түбірі сын есім, туынды сын есім – түбірі басқа сөз табы ( таза, тәтті; көшпелі, сөзшең – сын есім, етістік, зат есім)

 

 

Кел, ойнайық:

Оқушылардың көздерін байлап, алдарына түрлі жемістер қоямыз (тірі,шын –живые, настоящие). Қолына бірінші болып ілінген жемісті алады. Содан соң түрлі сын есімнің сұрақтарына жауап береді:

Мысалы:  — Бұл қандай жеміс?

  • Оның түсі қандай?
  • Дәмі қандай?
  • Пішіні қандай?
  • Салмағы қандай? – деген сияқты түрлі сұрақтарға жауап береді. Соңынан орамалды шешіп, яғни көзін ашып, жауаптарының дұрыс-бұрыстығына көз жеткізеді.

 

 

 

 

Үлгі: Қазір жылдың берекелі де, мерекелі күз мезгілі. Күзде құстар жылы жаққа ұшып кетеді. Күзде мол астық жиналады. Аспанды қою қара бұлт қаптап, жиі-жиі жаңбыр жауады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушыларды бағалау:

Жоғарыдағы сұрақтар мен тапсырмаларды орындап болған соң, сабаққа өте жақсы қатысқан оқушыларды және басқа да оқушыларды бағалап, журналға, күнделіктеріне бағаларын қою.

 

 

 

  • Зейін қойып тыңдағандарыңызға рахмет, сабақ аяқталды,

    Сау болыңыздар!