The theme: “Health is above wealth”

30

The  Plan of the  lesson

 

The theme: “Health  is  above  wealth”

 

« 2 minute «

Мақсаты: Тақырыбы  бойынша  лексиканы  пайдалану  дағдысын  жетілдіруді жалғастыру.

 

Міндеті;  тәжірибе  жүзінде:  «Денсаулық  терең  байлық»  оқушылардың  дағдысы мен білімін  жүйелеу және қорытындылау.

 

Білімділік:  Оқушыларды денсаулық туралы мақалдарымен танысу,  оқу және жазу дағдасын жетілдіру.

 

Дамыту: Oқушының  ойлау, фантазиясын ,  сөйлеу  дағдысын, салыстыру,  талдау қасиеттерін дамыту, диологтық   және монологтық  сөйлеу дағдысын дамыту .

 

Тәрбиелілік: Өз денсаулығы мен  тамақтануына  аса  көңіл аудару.

 

І. Ұйымдастыру кезеңі. « 1 minute«

А).  Good  afternoon children Sit  down please  . How   are  you  today?  Who is  on  duty  today?  Who   is  absent?   Lets  start  our  lesson.  Today  we  shall  have a  final  lesson  according to  our  topic  « Health ».

 

  1. « 3 minute«

В).  Look  at  the  blackbord and repеat the proverbs after me.

Then give their Kazakh equivalents. Learn them by heart.

« Health is above wealth» — денсаулык терең байлық.

«Early to bed and early to rise make people healty wealthy and wise » — ерте жату мен ерте тұру денсаулық кепілі.

ІIІ.  « 3 minute «

Work with pictures.There are some pictures  with  illnesses and  symptoms pupils should  say what happened.  (See ex9p103).

ІV. « 4 minute «

Find medical words in the wordsearch grid.  (12 words)

a r m j k g n o s e u y k e t
v f l u u w g t w k r r s w h
c j p q s e T o o t h a c h e
e a r l q q u p d g g h k s k
d g o b l e g f c o l d c s d
r e f d z h j f g d n f y h t
h e a d a c h e n h g g e k g
o w s h e m a e f i n g e r d
a s o r e t h r o a t d j k h
q c m a k d y w h d y j l k f
e y e s n s i e t c r f i t u
n s t o m a c h a c h e c h E

 

 

  1. Grammar. « 4 minute «

The rule;We use  «should» or  «shouldn*t» to give advice.

Ex.I should go to doctor . I shouldn*t  go  to the doctor .

Work with cards . Let*s  make a »health code»

You ……..eat vegetables and fruit.

You ……… drink hot milk and honey.

You ………eat unfresh food.

You……….sleep 8 hours a bay.

You……….take some aspirin when you are ili.

You………..do morning exercises.

You………..walk too much in cold weather.

You………..drink cold water.

You………..airthe  room.

You………consult a doctor.

You……….drink much coffee.

You……….eat a lot of sweets.

You……….watch TV too much.

 

  1. Puzzle time « 3 minute «

1.A place where we get medical help.(Hospital.  School.  garden)

2.Small round things that we take to recover.(pill, ball, net)

3.A person who gives us medical help.(doctor, teacher, pupil)

4.A sheet of paper with the help of which we take medicine at the chemist*s.(prescription, letter, essay).

5.A car that take a patient to the hospital.(ambulance, taxi, bus).

6.A part of a doby that helps us to see the world.(an eye, ears, nose).

 

  1. Reald the text »Health farm» (p.106 ex 6 ) « 15 minute «

A.New words to the text.

Health Farm-санаторий,демалыс орны

Overweight-излишек веса,артық салмақ

Staff-персонал,кіші қызметкер

Bowl of  cereal-чашка хлопьев,табақ ауқат

Confidence-уверенность,сенімділік

 

  1. Read the text ( on p.106 ex 6 )

 

C.Questions:

1.What  is girl*s name?

2.What kind of problem  do teenagers suffer from?

3.Who is Mr. White ?

4.How old was Karen?

5.What can you say about Karen*s weigh before and after Health Farm?

6.Name Karen*s bad  habits.

7.Name Karen*s new habits.

 

VII. Dialogue. « 5 minute «

 

 

VIII. Hometask.P 110.ex5.retell the text. « 4 minute «

 

  1. « 1 minute «

Marks for the lesson.Our lesson has come to the end .Let*s  make a conclusion  to our work.You have shown your.Knowledge about health,medicine.You can talk with a doctor.I hope that you will take care  of  your health not  only at the lesson but also in everyday life.