Сабақтың тақырыбы: Саяхаттың түрлері

170

Сынып: 10

Сабақ №2

Сабақтың тақырыбы: Саяхаттың түрлері

Сабақтың мақсаты:1.Білімділік

Оқушыларды көргеніне, естігеніне хабарлама жасауға

үйрету, саяхат жасаудың түрлерімен таныстыру.

 

2.Дамытушылық

Оқушылардың білім, білік дағдыларын дамыту,грамма-

тикалық білімдерін, оқу, аудару, сөйлем құрау қабілет-

терін дамыту.

 

3.Тәрбиелік

Тілді құрметтеуге, туған жерді сүюге, бәсекеге қабілетті

шығармашыл тұлға қалыптастыру, салауатты өмір

салтын ұстануына, ұқыптылып пен жинақылыққа

тәрбиелеу.

 

Сабақтың типі: жаңа білім беру

Сабақтың түрі:  аралас

Сабақтың әдісі: түсіндірмелі

Сабақтың көрнекілігі: электронды оқулық,  оқулық, түрлі-түсті суреттер.

Болжамданған нәтиже: Ізденімпаз,ағылшын тілін терең меңгерген тұлға

қалыптастыру.

Пәнаралық байланыс: география, денешынықтыру, қазақ тілі.

Сабақ жоспары

1.Ұйымдастыру кезеңі

2.Үй тапсырмасын тексеру

3.Жаңа сабақ

4.Сабақты бекіту

5.Сабақты қорытындылау, бағалау

6.Үй тапсырмасын беру

Сабақтың барысы

1.Ұйымдастыру кезеңі

а) greeting and report

— Good morning, pupils!

— How are you?

— Who is on duty today?

— Who is absent?

— What day is it today?

— What is the weather like today?

— What season is it now?

b)warm up

If one doctor doctors another doctor,

Does the doctor who doctors the doctor

Doctor the way the doctor he is doctoring doctors?

 

2.Үй тапсырмасын тексеру

Your home task for the lesson was exercise number 2 at page 8. Put the words in the box under the following headings. Use a dictionary.

 

Types of holidays Places where people stay on holiday Places people visit on holiday Things people do on holiday Problems people can have on holiday
Sightseeing Beach Galleries Relax Lost
Excursion Hotel Museum Adventure Queues
Camping Hostel Park   Crowds
Safari   cinema    
Farm stay        
Cruise        
Hitch-hiking        

 

3.Жаңа сабақ

Now, let’s talk about our trip. Do you like travelling? What kind of trips do you know? Which type of holiday are you for? Why?

Travel – moving from one place to another, from one country to another, touring.

Journey – a long trip.

Voyage – a sea journey

Trip — a short journey for pleasure or for a particular purpose. (экскурсия, іс-сапар)

 

4.Сабақты бекіту

Doing exercises.

Activity 1. Reading. Exercise 2, page 10. Read the text quickly and answer the questions.

Questions:

  1. What means of transport do you know?
  2. What are some simple rules a traveler should know?
  3. Why can packing things be a problem?
  4. How does a person feel when he is transported into a different time – zone?

 

Activity 2. Exercise 2, page 10. Read the text “Tips for travelling”

Then answer the questions.

 

Exercise 8, at page 11. The passage is mainly about:

  1. Different means of travelling;
  2. Advantages and disadvantages of travelling;
  3. Things travellers should know;
  4. Jat-lag-problem for long distance travellers.

 

5.Сабақты қорытындылау, бағалау

Comprehension check. Fill in the semantic map “Problems a traveler may have”.

“And many pleasant places more,Please, repeat after me!

That I had never seen before”.

Then I mark them.

 

  1. Үй тапсырмасын беру

Your home-task for the next lesson is exercise 7 at page number 10. Retelling of the text “Tips for travellers”.

The lesson is over. Good-bye!