Ең алғашқы адамдар.
6-сынып. Ежелгі дүние тарихы. №1 сабақ.
Тақырыбы: §1. Ең алғашқы адамдар.
Мұғалімнің кілт нұсқасы.
I-кезең. | |||||||||||||||||||||||
«Көпір» тапсырма лары. | Бос орынға қажетті сөзді жаз. 1.Шығыс африкадан қазба жұмыстары кезінде екі миллион жылдан астам уақыт бұрын тіршілік еткен адамдардың бас сүйектері мен қаңқа сүйектері табылған. 2. Археология ғылымын кейде күрекпен қаруланған тарих деп атайды. 3. Археологтардың зерттеуінше алғашқы адамдар маймылға ұқсас болған. 4. Халықтар мен мемлекеттердің ерте уақыттардан бері басынан өткендерін белгілі бір жүйе негізінде оқытатын пән – тарих деп аталады. | ||||||||||||||||||||||
II кезең | |||||||||||||||||||||||
«Білу» тапсырма лары. Кім? Не? Қалай? Қашан? Қандай? |
Ереже: археологтар адамзат дәуірін еңбек құралдарының ерекшеліктеріне қарай бөледі. А).Тас Б). қола. Ә). Темір.
Ол үшін немен айналысу керек? А) мал бағу Б) қолөнер Ә) терімшілік.
Тастан еңбек құралын жасай алды. 5. Ежелгі адамдардың ұлы жаңалығы: от алу немесе от жағу | ||||||||||||||||||||||
«Түсіну» тапсырма лары. Неліктен? Неге? Не үшін? Не себепті? Сөйлемді аяқтаңыз… Не білдіңіз… Сөйлемді өзгертіңіз… өзара байланысын түсіндір өз сөзіңмен айтыңыз… | Қалып кеткен сөзді жаз: 1. Ежелгі адамдар табиғаттағы тастан басқа қатты затты білмегендіктен ең жақсы құралын тастан жасады. 2. Археологтар ежелгі адамдардың бас сүйектеріне қарап , олардың кескін- келбетін маймылға ұқсаған деп дәлелдейді. 3.Адамдар төмендегі құралды не себепті жасады?
А) тағы аңдардан қорғану үшін Б) Өсімдіктердің тамырларын қазып алу үшін. Ә) Барлық жауап дұрыс. В) А жауабы Б жауабына қарағанда дұрысырақ.
4. От жағу ежелгі адамдар өміріне үлкен өзгеріс әкелді. | ||||||||||||||||||||||
«Талдау» тапсырма лары. Құрылымы қандай Топтастырыңыз Салдары не Салыстырыңыз Себебін талдаңыз…
| 1. Төмендегі әрекеттер қай адамдарға тән? Жуыну, сөйлеу, өсімдік тамырларын теру, етті шикі жеу, оқу, ұйықтау, үй соғу.
еңбек құралын жасай білуі болды. | ||||||||||||||||||||||
«Жинақтау» тапсырма лары. өз шешіміңізді табыңыз… алгоритм ұсыныңыз… баламасын тап… бөліктерден құраңыз… жүйелестіріңіз… зерттеңіз | Сөйлемнің мағынасын толықтыратын сөздерді сәйкестендір.
Төмендегі іс-әрекетті адамзат дамуына қарай алгоритмін жаса:
| ||||||||||||||||||||||
«Қолдану» тапсырма лары. Қолдану мақсатын түсіндір… Бірнеше тәсілін көрсет… Осы құбылысты қандай теория түсіндіреді…
| 8 бет. 1,3,4,5 сұрақтарға жауап беріңдер. | ||||||||||||||||||||||
«Баға беру» Қисынды ойды бағала… Жетістіктерін айтыңыз… Сәйкес келеме… Туралы не ойлайсыз… | 1. Егер сен «уақыт машинасымен» ежелгі адамдардың арасына түссең, оларға не үйретер едің? 2. Оларға етті шикі жемеуді, аңды садақпен аулауды, жазуды үйретуге болама? | ||||||||||||||||||||||
III кезең | |||||||||||||||||||||||
«Кері»байланыс Теория: «білу» Практика | 1-деңгей. (5 балл) = «3» Бос орынға қажетті сөзді жаз. 1. Археологтар екі миллион жылдан астам уақыт бұрын тіршілік еткен адамдардың бас сүйектері мен қаңқа сүйектері шығыс африка мен Азиядан тапқан 2. Археология ғылымы қазба жұмыстары арқылы табылған еңбек құралдарына қарап адамдардың шаруашылығының , деңгейін , түрін анықтайды. 3. Археологтардың зерттеуінше алғашқы адамдардың беттері кескінсіз, танаулары жалпақ, жақ сүйектері алға шығыңқы, кем иек, маңдайлары тайқы келген.. 4. Адамзаттың ежелден бүгінге дейінгі дамуын зерттеп, өткен кезеңдердегі кемшіліктер мен қателіктерді қайталамауға , отанымызды сүюге тәрбиелейтін ғылым-тарих | ||||||||||||||||||||||
Теория: «Түсіну» Неліктен? Неге? Не үшін? Не себепті?
| 2-деңгей. (5+4 балл)= «4» Сөйлемдерді аяқта.
| ||||||||||||||||||||||
«Талдау» тапсырма лары
Құрылымы қандай Топтастырыңыз Салдары не Салыстырыңыз Себебін талдаңыз…
|
| ||||||||||||||||||||||
Практика | Ежелгі адамдар тобырының аң аулау тәсілі. Әңгіме жаз | ||||||||||||||||||||||
Теория: «Жинақтау»
өз шешіміңізді табыңыз… алгоритм сыныңыз… баламасын тап… бөліктерден құраңыз… жүйелестіріңіз… зерттеңіз
| 3-деңгей. (5+4+3 балл) = 12 балл.= «5»
1. Суреттерді адамзат дамуының кезеңіне қарай ретімен белгіле.
1,4,3, 5,1 .
| ||||||||||||||||||||||
Практика «Баға беру» | Ежелгі адамдар табиғат пен тығыз байланыста өмір сүріп, бергенін ғана алған. Ал қазіргі адамдар табиғаттың байлығын тартып алып жатыр. Содан келіп әртүрлі апаттар, аурулар тарап, адамзатқа қауіп төнуде. Ежелгі адамдарға арнап мақтау хат жаз. |
6-сынып. Ежелгі дүние тарихы.
6-сынып. Ежелгі дүние тарихы. №1 сабақ.
Сабақтың тақырыбы: §1. Ең алғашқы адамдар.
Сабақтың түрі: аралас. (I кезең- 5 минут; II кезең-25 минут; III кезең- 15 минут)
- Сабақтың мақсаты:
- Білімділік:- Әртүрлі тапсырмалар мен дидактикалық құралдарды пайдалана
отырып,кітаппен жұмыс жасату арқылы тарихи білім негіздерін
қалыптастыру.
— Тәрбиелілік: — Өзіндік ізденіс ,материалдан негізгі түсініктерді іздеу,талдау
әрекетіне тапсырмалар арқылы оқушыларды өзіндік
әрекетке,ізденіске бағыттай отырып, тұлғалық қасиеттерін
қалыптастыру.
-Дамытушылық: -Логикалық ойлауды қажет ететін проблемалық түйінді
мәселелі тапсырмалармен жұмыс жасау арқылы,іздендіру және
ой-өрісін, қабілеттерін дамыту.
2.Сабақтың мазмұны: I- III кезеңдік тапсырмалар (оқушының жұмыс
дәптерінде және мұғалімге арналған жауаптар-кілтінде
берілген.)
3.Сабақтың әдіс-тәсілі: I кезеңде сұрақ-жауап.
II кезеңде . А) Оқулықпен өз бетімен жұмыс.
Б) Әңгімелесу
В) Практикада бекіту әдісі.
- формасы: I кезеңде -фронтальды, жеке;
II кезеңде А) топтық
Б) фронтальды
В) ұжымдық
III кезеңде- жеке.
- көрнекіліктер:
I кезеңде — жұмыс дәптері, тақтадағы «ашық журнал», мұғалім мен оқушылардың жеке
журналдары
II кезеңде А) оқулық; слайд
Б) оқулық, жұмыс дәптері
В) оқулық, жұмыс дәптері, тақта, бор. Карта.
III кезеңде -жұмыс дәптері, тақтадағы «ашық журнал», мұғалім мен
оқушылардың жеке журналдары.
Сабақтың өту барысы:
I кезеңде -а) ұйымдастыру;
б) үй тапсырмасын тексеріп тақтадағы ашық журналға белгілеу;
в) «көпір» тапсырмаларын тексеріу.
II кезеңде -А) оқушылардың топта өз бетімен жұмыс дәптерінде берілген
жетелеуші тапсырмаларға оқулықтан жауап іздеуі. Мұғалімнің
тақтадағы «ашық журналдағы» алдында өткен тақырып бойынша
жиналған жалпы ұпай санын өзінің жеке
журналына және сынып журналына баға түрінде тіркеуі.
Б) мұғалімнің көмегімен ежелгі дүние кезеңінің белгісіз қырларына
шолу жасау.
Адамның жаратылуы мен дамуы туралы аңыз әңгімлер айту.
В) тақтамен, оқулықпен жеке жұмыс.
III кезеңде — дұрыс орындалған деңгейлік тапсырмаларды мұғалімнің тексеруінен
кейін оқушылардың өзіне тақтадағы «ашық журналға» белгілетіп отыру,
жиған алғашқы ұпайларын қорыту, оларды оқушылардың жеке
журналдарына тіркету және қалған тапсырмаларды үйде аяқтап келуге
беру. Үш деңгейді толық орындаған оқушыға төртінші деңгейдің
олимпиадалық немесе ғылыми жобадан тапсырмалар беру. Логикалық
тапсырмалар беру немесе жасату.
Қосымша, келесі тақырыптың бірінші кезеңіндегі «көпір тапсырмаларын»
орындап келуге