Ежелгі Финикия мен Палестина

84

Сабақтың тақырыбы:       Ежелгі Финикия мен Палестина

Сабақтың мақсаты:               Оқушыларға Финикия мен Израил-иудейлік мемлекеттерінің қалыптасуы және Шығыс Жерорта теңізі халықтарының                              ежелгі мәдениеті жайлы баяндау.

Сабақтың көрнекілігі:               Таблица,сызба-нұсқалар,саяси карта, интерактивті тақта

Сабақтың әдісі:                         Баяндау,түсіндірмелі,іздендіру,сурақ-жауап,практикалық, топтастыру

Пәнаралық байланыс: География

Сабақтың барысы: І:Ұйымдастыру кезеңі:Оқушыларды топқа бөлу.

Оқушылармен шарт құру:а)тәртіпті сақтау;б) уақытты тиімді пайдалану;в)өзімізді әділ бағалау;

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

Өткен тақырып бойынша сұрақтарға жауап беру,картамен жұмыс.

Сергіту сәті : Балалар,тарих пәнінде сіздердің білімдерін картамен жұмыс істеу арқылы бағаланады.Енді осы картадан Хетт мемлекетін көрсетіңдер. 1.«Білім биржасы» ойыны.

I топ

1.Хетт мемлекеті өмір сүрген аймақ қалай аталады?(Анатолы н/е кіші Азия)

2Қазір ол жерде қай ел орналасқан?(Туркия)

3.Хетт мемлекетін үш жағынан қандай теңіздер қоршап жатты?(Солтүстігінде Қара теңіз,батысында Мәрмәр,Эгей,оңтүстік-батысында жерорта теңізі)

4.Сауда орталықтарының бірі(Ганиш)

П топ

1.Хеттердің құрылыс материалдары( ірі тас пен кірпіштер)

2.Хеттердің құрылыс  өнерін кімдер үйренді? (Гректер)

3.Хеттердің басты байлығы (мал шаруашылығы)

4.Хеттердің діні түсініктері бойынша табиғаттың анасы кім?(ұзын көйлек  киген ана ретінде бейнеленген)

2.Тұлғаны тану.

1 топ.Табарна  патша                                            П топ Телепин патша

3.Сандар сөйлейді.

1топ. Б.з.б. 1595 ж. (Хеттер Вавилонды тонады)

Б.з.б. 1280(Египет пен хетт мемлекеттер арасында бейбіт бітім шарты)

Б.з.б.П м.ж. ( Хетт патшалары темірді  шетелге сатты)

П топ.

Б.з.б.Ш м.ж.(Бір орталыққа бағынуы басталды)

Б.з.б.1595(Хеттер Вавилонды тонады)

Б.з.б.14ғ.(Хеттер мен Египеттіктер күресін қайта жандандырды)

4.Ой қозғау. 1 топ.Хетт патшалығындабір ұры 9 қой ұрлап кетеді.Бірақ қойларды қойдың егесі тауып алады да,ұрлаған ұрыны сотқа береді.Ұры осы қылмыс үшін қандай жаза шегу керек?(15 есе қайтаруы керек)

П топ.Ежелгі дүниеде тәрбиелік мәні бар төмендегі тыйым сөздер қолданылған.Олар:өтірік айтпа,біреудің затын рұқсатсыз алма,біреуге жамандық жасама,жаман сөз айтпа.Бұл сөздерді балаларды тәрбиелеу мақсатында қай мемлекеттер қолданды?(Вавилон,Хетт патшалығы,Ассирия).

  1. «иә,жоқ» ойыны.

1 топ.

Хетт  елінің оңтүстігіндегі тау жоталарын күміс тау деп атайды ма?(иә)

Хеттердің заңдары бойынша отбасы мүшелері үшін ерлер жауап береді ма? (иә)

Туркия жеріндегі ең үлкен өзен Ніл ма?(жоқ)

Хетт құдайларының  бейнесі әдеби шығармалардан көрініс тапты мА? (иә)

2 топ.

Қазір Туркия жерінде ерте замандарда Хетт мемлекеті өмір сүрді мА?(иә)

Хетт заңдары   малдың,ауыл шаруашылық өнімдерін,терінің нақты бағасын белгіледі ме? (иә)

Мемлекет пен патшаның қамқоршысы деп есептеленген хетт құдайы Тешуб ба?(жоқ)

Хетт патшалығы әскері мемлекетке айналды ме?(жоқ)

Ш жаңа сабақ

 

 

 

Мақсаты Мұғалімнің әрекеті Оқушы әрекеті Тапсырма түрі Әдісі Жүйесі Тәрбиелік мәні Игерілген білім Ұпай      Уақыты
1 Білім Балалар,мен сендерге жұмбақ-ребус жасырам,сонын   жауабын айтындар

 

Финикия

Палестина

ұжымдық ойлану  Оқушы, мұғалім Ізденімпаздық Өздігінен білім алады
2 Түсіну  

Демек,бүгін біздің тақырыбымыз

Финикия мен Палестина аталады

Қазіргі мақсатымыз не деп ойлайсындар?

 

Сабақтың міндеттері:

 

 

 

 

Табиғи-географиялық жағдайы,Ежелгі мәдениетін білу,Сұрақтарға жауап беру.Картадан мемлекеттерді көрсету.

 

 

Әр түрлі тапсырмалар  беру арқылы терең оқып үйрену.

Ұжымдық іздену Оқушы-мұғалім тапқырлық Сабаққа мақсат қоя біледі
3 Қолдану  «Мені түсін» ойыны арқылы іске асыру.Мына  тақырыпты  оқындар, не ұқтындар,сөйлем етіп жазыңдар.Енді өз жазғандарынды оқулықтағы  тақырыппен салыстырындар.Жаңа  термин сөздерді дәптерге жазамыз.   Картамен жұмыс. Кестені толтыру ұсынылады. .фенеху-кеме жасаушы

Пелестим-Египеттіктер филистимдіктерді солай атаған.

Хананей-ежелгі тұрғындар

Географиялық орналасуы

 

 

 

Жерорта теңізінің Шығыс жағалауы

Негізгі тайпасы-хананей

б.з.б.5-4 мыңж.Сидон,Тир,Библ т.б. қалалар п.б.

Негізгі шаруашылығы

 

Теңізде және құрлықта сауданың жақсы дамуы.Қолөнер,балық аулау шаруашылығы
Өнертапқыштық табыстары

 

 

 

Үздік кеме жасаушылар және теңізге жүзушілер атанды.Тұңғыш 22 дауыссыз әріптен тұратын алфавит құрастырды.
топтық іздену Оқушы-мұғалім
4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

Талдау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қолдану

 

 

 

 

 

 

 

Жина қтау

 

 

 

 

 

Бағалау

 

І топ. «Ішіне-сыртына» әдісін қолдану.Сызбаны толтыру.

Құрғақ,құнарлы,Финикия,Палестина,Угарит,Библ,жеміс-жідек,арпа,бидай,израил,иудей,

Дәуіт(Давид),Сулеймен(Соломон),,хананей-байырғы тұрғындары,еврей тайпалары-иерусалим,филистим

 

ІІ топ. Сәйкестікті тап.

І топ. топтық шығармашылық Оқушы-жұмыс дәптері Ойланды жауабын тапты
 Финикия     Палестина
ІІ топ.

Израил    Иерусалим

Иудей     Самария

Хананей  Финикия

Пелестим   ежелгі тұрғындар

Алфавит     Египеттіктер атаған

«Менің білім деңгейім»тарихи диктант

 

 

 

 

 

 

 

 

«Интервью»

әдісі бойынша кесте таратылады

 

 

 

 

 

 

1топ.

1.Финикиялықтар мәдениетінің ірі жетістігі……………..жазу жүйесі болып есептеледі.

2:Вавилондық жазудың негізінде,алдымен…… әріптен тұратын жазу жүйесімен салыстыра отырып…… әріптік алфавит жасалды.

ІІ  топ. 1.мифтік шығармалардың ішінде кең таралғаны…………..дастаны.

2.Египеттіктер де басқа халықтар сияқты әр түрлі …………………….табынды.

 

2 топтың оқушылары  кестені толтырады.

 

 

білгенім үйрендім Үйренгім келеді
Мемлекет жайлы білдім Әртүрлі жұмыстар жүргізгені ұнады Қазіргі мемлекеттердің жағдайы қандай

 

 

 

 

 

 

 

Әр топ басшысы ұпай санын анықтайды

 

 

Үйге тапсырма.Эссе жазып келу.Қазіргі мемлекеттердің жағдайын білу.

 

Палестина

Б.з.б. ХШ ғ. Еврей тайпаларының Иордан өзенінің бойына қоныстануы

Б.з.б.Х ғ. Еврей мемлекеті Израиль құрылды.

 

Географиялық орналасуы Жерорта теңізінің Шығыс жағалауы

Негізгі тайпасы-хананей

б.з.б.5-4 мыңж.Сидон,Тир,Библ т.б. қалалар п.б.

Негізгі шаруашылығы Теңізде және құрлықта сауданың жақсы дамуы.Қолөнер,балық аулау шаруашылығы
Өнертапқыштық табыстары Үздік кеме жасаушылар және теңізге жүзушілер атанды.Тұңғыш 22 дауыссыз әріптен тұратын алфавит құрастырды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Құрғақ,құнарлы,Финикия,Палестина,Угарит,Библ,жеміс-жідек,арпа,бидай,израил,иудей,Дәуіт(Давид),Сулеймен(Соломон),,хананей-байырғы тұрғындары,еврей тайпалары-израил,иудей,иерусалим,филистим

 

 

 

 

Птоп.

Сәйкестікті тап.

Израил    Иерусалим

Иудей     Самария

Хананей  Финикия

Пелестим   ежелгі тұрғындар

Алфавит     Египеттіктер атаған

 

 

 

 

 

Палестина

Б.з.б. ХШ ғ. Еврей тайпаларының Иордан өзенінің бойына қоныстануы

Б.з.б.Х ғ. Еврей мемлекеті Израиль құрылды.