Әбілқайыр хандығы

65

 

Қарағанды облысы, Сәтбаев қаласы әкімдігінің

«№16 ЖОББМ» КММ,

тарих пәнінің  мұғалімі

Бимакаева Раушан Жуматкызы

Қазақстан тарихы: 7А сыныбы (13.01.2015ж)

Сабақтың тақырыбы:  Әбілқайыр хандығы

Сабақтың   мақсаты: Ортағасырлық хандықтар  туралы түсініктерін кеңейту. Тақырыпты меңгерумен қатар сыни ойлауға жетелеу. Оқушыларды коммуникативтік қарым – қатынасқа түсуге жетелеу, түрлі  тапсырмаларды  орындау  арқылы  сөйлеу дағдыларын, шеберліктерін  қалыптастыру. Тақырыпты шынайы өмірмен ұштастыру.  Түйінді идеялар: Жеке, жұппен және топпен жұмыс істеу арқылы  меңгерген ақпараттарын  қолдана алуға үйрет

Ресурстар: Интерактивті тақта, слайд, карта,постерлер, түрлі-түсті маркерлер

Күтілетін нәтиже: Білімді өздері меңгеру, жоба қорғау, өз ойларын жеткізе білу қабілеті дамиды.

 

                 Әдіс – тәсілдер:  «Сағат дос» әдісі Сұрақ – жауап, жұптық жұмыс, топтық жұмыс, ұжымдық жұмыс, сыни ойлау тұрғысынан үйрету.
Сабақтың  мазмұны

Мұғалімнің іс-әрекеті

Уақы

ты

Әдісі  оқушының іс- әрекеті

 

І  Сергіту сәті 2

 

Психологиялық ахуал Мұғалім бір тарихи сөз айтады, соны оқушылар

соңғы әрпінен келетін сөздермен жалғастырады.

ІІ

 

Үй тапсырмасын сұрау: ХІҮ-ХҮІ ғ.ғ. Ноғай Ордасы.Солтүстік Қазақстан және Батыс Сібір тақырыбы бойынша сұрақтар:

1.Ноғай Ордасының орталығы: (Сарайшық)

2.Ноғай Ордасының  аты кімнің есімімен аталған: (Алтын Орда әскерінің қолбасшысы Ноғайдың есімімен)

3.Ноғай Ордасын тағы қалай атаған: («маңғыт елі»)

4.Орданың іргесін қалаған кім: (Едіге)

5.Қай ханның кезінде  жеке мемлекет болып, Алтын Ордадан бөлініп шығады)

6. Тайбұғалықтар деген кімдер?

7.Ноғай Ордасының этникалық құрамын ата:

8. Батыс Сібір аймағының этникалық құрамы:

9.Орыс патшасы ІІІ Иванмен өзара сауда қарым-қатынасын орнатқан хан: (Ибақ хан)

10.Батыс Сібір қай жылы Әбілқайыр ханның қарамағына өтті: (1428ж)

5 Сұрақ-жауап Өтілген тақырыпты есте сақтайды. Сұрақтарға жауап береді.
2. Оқушыларды топқа бөлу, бүгінгі топтық жұмысқа даярлау (сағат дос арқылы)

 

3 Оқушылар сағат тілі бойынша өздеріне 4 бала таңдайды.
ІІ Мұғалімнің кіріспе сөзі. Тақырыпқа шолу жасайды (Карта арқылы)  

2

Оқушылар тыңдайды, ақпараттарды қабылдайды.

 

ІІІ Негізгі  бөлім. Оқулықпен жұмыс
Оқушылар сағат тілі бойынша:

1.     Таңертеңгі сағат 9-дағы досымен Әбілқайыр хандығының құрылуы, жер аумағы туралы жұп болып постер құрайды.

2.      Түскі сағат 12-дегі досымен кездесіп, Халқының этникалық құрамы туралы жұп болып постер құрайды.

3.     Әбілқайыр хандығының нығаюы және хандықтың әлсіреуі туралы жұп болып постер құрастырады.

 

15-20  

 

Жұп-жұп болып постер құрастырады.

ІҮ Қорытынды:

Кешкі сағат 6-дағы досымен кездесіп, дайын постерлерді іріктейді.Неге таңдадыңдар? Не жазылғанын айтып қорғайды. Сағат алтыдағы досымен қолтықтасып галереяны аралаймыз. Түсінбей қалған жерлерін толықтырамыз, қараймыз.

 

 

5-10

 

 

Постерлерді қорғайды

Ү Үйге тапсырма: Тақырып туралы қосымша іздену 1 Дербес оқыту Интернет көздері, қосымша ақпарат, дереккөздер.
VI Бағалау     

Жиынтық бағалау

2