Нақты санның n-ші дәрежелі түбірі және оның қасиеттері.

980

ШҚО, Семей қаласы, №22 жалпы орта білім беру мектебі

Математика пәні мұғалімі Жұмағазинова Айман Қайырбекқызы

 

Сабақтың тақырыбы: Нақты санның   n-ші дәрежелі түбірі және оның қасиеттері.

Сабақтың мақсаты: Нақты сандардан алынған түбірлер мен оның қасиеттері туралы білімдерін тереңдету.Осы қасиеттерді есеп шығаруда  қолдануды үйрену.

Дамытушылық :Ойлау  және есте сақтау қабілетін арттыру, шығармашылық ізденісін дамыту.

Тәрбиелік:Оқушының пәнге деген қызығушылығын арттырып,сабаққа өз еркімен белсене араласуы,білімдерін көрсете алуына ықпал ету,өзін-өзі басқарып білімін тиянақтай білуге тәрбиелеу.

Сабақтың типі: Жаңа материалды игерту.

Сабақтың түрі: Аралас сабақ.

Сабақтың әдісі: СТО стратегиялары, деңгейлік тапсырмалар, сұрақ-жауап, жұппен жұмыс,топпен жұмыс әдістері.

Сабақтың көрнекілігі: Ақпараттық құралдар, слайд,графопроектор, карточкалар,бағалау парағы, рефлексия.

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру бөлімі

ІІ.Қайталау  сұрақтары (миға шабуыл)

ІІІ.Жаңа сабақты түсіндіру(Мағынаны ажырату)

ІҮ.Сабақты бекіту

Ү.Сабақты қорытындылау(Ой толғаныс)

ҮІ.Оқушыларды бағалау

ҮІІ.Үйге тапсырма

І.Ұйымдастыру

а) Сабаққа әзірлікті бақылау;

ә)Мағынаны ажырату.

Сабақтың  мақсатымен таныстыру.Сабақтың әр кезеңінде топ жетекшісінің көмегі арқылы оқушылардың жауабын есепке алып отыру.Бағалау парағын пайдалану.

ІІ.1-слайд.Тапсырмалар:

Мына сандардың дәрежелерін  есепте:

1)  23                                                     5)  93

2)  34                                                         6) 35                             

3)  62                                                         7) 104

4)  27                                                          8)  152

ІІІ. 2-слайд. Компьютердің мултимедиялық мүмкіндіктерін  пайдалана отырып презентация арқылы жаңа тақырыпты түсіндіру.

  • Санды дәрежеге шығаруға кері амал бар ма?
  • а санының    квадрат түбірі деген не?
  • 49 санының квадрат түбірі нешеге тең?
  • 27 санының үшінші дәрежелі түбірі нешеге тең?
  • 256 санының төртінші дәлежелі түбірі нешеге тең?
  • 243 санының бесінші дәрежелі түбірі нешеге тең?
  • а санының n-ші дәрежелі түбірі деген не?

3-слайд.

Анықтама.  а  санының  n-ші дәрежелі түбірі деп  n- ші дәрежесі  а санына  тең болатын  в санын айтады.

Анықтама бойынша    =b ,  мұндағы

жазуындағы n- түбір көрсеткіші, a – түбір ішіндегі өрнек

4-слайд.

Қасиеттері:

  • m=

 

5-Слайд .

1)Көбейтіндіден түбір шығару үшін әрбір көбейткіштен түбір шығарып, нәтижелерін көбейту керек(көбейтіндіден түбір шығару ережесі):

 

Мысал:

6-слайд.

2)Бөлшектен түбір шығару үшін алымынан және бөлімінен  жеке түбір шығарып, алымының нәтижесін бөлімінің нәтижесіне бөлу керек(бөлшектен түбір шығару ережесі):

Мысал.

 

7-слайд.

3)Түбірдің дәреже көрсеткіші мен түбір таңбасының ішіндегі өрнектің  көрсеткішін қысқарту  ережесі:

Мысал:

8-слайд.

4)Түбірді дәрежеге шығару үшін түбір таңбасының ішіндегі өрнекті осы дәрежеге шығару керек(түбірді дәрежеге шығару ережесі):

  • m=

Мысал: 4

 

9-слайд.

5) Түбірден  түбір шығару үшін түбір таңбасының ішіндегі өрнекті  өзгеріссіз  қалдырып, көрсеткіші берілген екі түбірдің көрсеткіштерінің көбейтіндісіне  тең  түбірден  шығару керек(түбірден түбір шығару):

Мысал.

 

Берілген сандарды салыстыр:

 

Шексіз түбірлер

ІҮ.  10-слайд

(ауызша)  Блиц турнир. Дұрыс жауабын тап.

1)                                              7) 5

2)                                                         8) 22

3)                                                         9) 3

4)                                                            10)

5)                                                        11) 6

6)                                                          12) 1

 

Ү. «Жұптасып есеп шығару»

Оқулықпен жұмыс

А тобы №75(1,3) №77(1,3)

В тобы №81(1,3) №82(1,3)

С тобы №85,86(1)

Ой толғаныс

ҮІ.Деңгейлік тапсырмалар.

  1. (0,5)а/в  а+в-?

 

 

3.

ҮІІ.Үйге тапсырма.  П.5.№75-81(2,4)

ҮІІ.Топпен жұмыс.  Тесттік тапсырмалар беріледі.Үш топқа бірдей  үш деңгейде 3 есеп (3минут).

Тапсырмалар:

 =    

2)  Егер а  , болса  =  өрнегі неге тең?

3) =

ІХ. Бағалау.