Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары

145

Тақырыбы : Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары

Мақсаты :

Білімділік : Кадрат теңдеулерді шешудегі есептеу іскерліктерін , біліктерін ,әдістерін жетілдіру;   ойлау қабілеттерін, салыстыра және орынды қолдана білуге үйрету.

 

Дамытушылық : дәстүрден тыс ойлай білу, математикалық тіл , өзіндік және шығармашылық белсенділіктерін және тест материалдарымен жұмыс істей білуді дамыту.

Тәрбиелік : шығармашылық потенциалдарын ашуға көмектесу, пәнге, оқуға деген дұрыс көзқарастарын нығайту, өзіндік және өзара бақылау қабілеттерін қалыптастырып, пікірлесу арқылы коммуникативті құзырлықтарын жетілдіру.

Типі:аралас.

Сабақ түрі : әңгіме, практикум.

Сабақтың құрылымы :модульдік технология бағытымен

Технология: ізгілендіріп оқыту элементтері,дифференцияция деңгейлері,

Жеке тұлғаға бағыттау, тестік бақылау технологияларының элементтері.

өдістері :ізденіс,зерттеу, практикалық, өзіндік жұмыс

: Интерактивті  форма (фронтальді, жеке дара ,жұптасып жұмыс жасау).

Бақылау түрі :өзіндік бақылау, өзара бақылау , мұғалім тарапынан бақылау.

КҚ: интерактивті құрылғы .

Пәнаралық байланыс:Қоғамдық гуманитарлық ғылымдар .

Мотивация:материалды қызықтыра беру.

Білімді қолдану : оқушы тұлғасын әлеметтендіру.

Түсінік хат .

Сабақтың  білім аймағы мен пәндік орны маңызы:

-алгебра сабағы 8 сынып,

Бөлім 2 “Квадрат теңдеулер  ”, §7  тақырып “Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары  ”;

Мектеп бағыты,сынып бағыты /профилі/. Жалпыбілім беретін мектеп оқушыларына құрылған.

Тақырыптың сағат саны . 2 сағат

Оқу материалын таңдау принципі : оқу мазмұны оқушылардың жас ерекшіліктері мен психолгиялық ерекшеліктеріне сай таңдап алынған.

Оқушылар ұжымын бөлу принципі :  үш жұмыс қатары бойынша үш микротоп

Сабақтың материалды –техникалық қамтамасыз етілуі

  • компьютер;
  • интерактивті тақта

Мұғалім мен оқушылардың ақпараттық қамсыздандырылу ресурстары .

Оқулық . Алгебра 8 сынып , автор А.А. Абылкасымова.

Әдістемелік құрал Алгебра 8 сынып , автор А.А. Абылкасымова.

Сабақ моделі

1 Мотивациялық /қызығушылық кезең..

Уақыт аралығы : 2 мин

  • Ұйымдастыру кезеңі .Сәлемдесу және сабаққа әзірлік.
  • Мотивация (флипчарттың беті  1)

«Математика – басқа ғылымдар үшін күрделі теңдеудей»                                                                         Новалис

2 Оқушылардың білімін белсендіру .

Уақыт аралығы : 8 мин

Оқушыларға сабақ тақырыбы, мақсаты түсіндіріледі .

Мақсаты : толымсыз квадрат теңдеулерді шешуде білімдерін тиянақтау; оқушыларды ойынға тарту арқылы белсендіру;

Жаппай сұрау жүргізу / жеке дара сұрақтар / 2  мин

А) теңдеудің түрін анықтау комментарий жасау  (:келтірілген квадрат теңдеу ,  толымсыз квадрат теңдеу,  толық квадрат теңдеу оның барлық коэффиценттерін атау,) (флипчарт беті )

  1. x² + 4x — 6 = 0
  2. 2x² + 6x = 6
  3. 7x² — 14x = 0
  4. x² + 5x — 1= 0
  5. 3x² — 5x + 19 = 0
  6. x² — 13x = 0

«Тізбектей « жұмыс /3 мин

Б) толымсыз квадрат теңдеулерді шешу (флипчарт беті ). /контейнер

  1. 2-20=0
  2. 2-3х=0
  3. с2-0,64=0

Топтық жұмыс ( 4 оқушыдан) / 3 мин

В) толымсыз квадрат теңдеулердің  коэффиценттерін анықтау арқылы . жалпы түрін жазып кестені толтыру (флипчарт беті )

  Теңдеу а  в  с   Жалпы түрі
1 қатар  1 топ

1 қатар  2топ

2қатар  1 топ

2қатар  2 топ

3 қатар  1 топ

3 қатар  2  топ

 

2+4х=0

2=0

2-49=0

36х2-72х=0

15х2+3=0

2=0

 

 

       

 

3.Жаңа білімді игеру

Сабақ тақырыбы : Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары

(Материалды түсіндіру үшін мәселелік – ізденіс әдісі қолданылады ).

Уақыт аралығы : 13 мин

3.1 Мақсаты : Дискриминант пен теңдеу түбірлерінің арасындағы байланысты оқып үйрену

Түрі : интерактивті әрекет ету әдісі

 

Мұғалім :Балалар !Егер толық квадрат теңдеу берілсе оны қалай шешуіміз керек және коэффиценттерді анықтай білу өте маңызды деп ойлайсыңдар ма?.

Оқушылар жауабы:.

Мұғалім :Толық квадрат теңдеуді шешу үшін дискриминант ұғымы енгізілген және оны табу үшін теңдеу коэффиценттерін дұрыс ажырата білу өте маңызды себебі, теңдеудің  түбірлерінің бар жоғы және саны  осы мәнеге тура тәуелді .

3.2Ақпарат . Тарихи мағлұмат (тарихи мағлұмат ) (флипчарттың беті а)

Уақыт аралығы  :  2мин

Мақсаты : оқу пәндерінің арасындағы байланысты көрсету .

Фрагмент: «Квадраттық теңдеулер және оларды шешу тәсілдері ерте заманнан белгілі . Мыс біздің заманымыздан 2 мың жыл бұрын өлшеу есептері вавилондықтарды квадраттық теңдеуді шешуге алып келгенАл алгебраның атасы әл-Хорезми бұл теңдеулерді екі тәсілмен шешкен.Ол кезде бүгінгідей шешудің жалпы формуласы келтірілмегендіктен оны шешудің 6 түрін көрсеткен. ».

Әл-Хорезмидің жазуы Қазіргі жазылуы
1) Квадраттар түбірлерге тең Х2=вх
2) Квадраттар санға тең Х2
3) Квадраттар мен сан түбірлерге тең Х2+с=вх
4) Түбірлер санға тең Вх=с
5) Квадраттар мен түбірлер санға тең Х2+вх=с
6) Түбірлер мен сан квадраттарға тең Вх+с=х2

 

3.3 Квадрат түбірлердің формулалары ».  (флипчарт беті )/11 мин

Мақсаты : Формулаларды пайдаланып теңдеулерді шеше білу .

Д- дискриминант

Д= в2-4ас

Х1/2=

D>0 / 2 түбір

D<0 /түбірі жоқ

D=0/ 1 түбір

Мысалы : 1) 2х2+3х-5=0,  Д=49

2) 25 х2-10х+1=0, Д=0

3) 9х2-3х+2=0 , Д=-63

4 Материалды  бекіту

1) Есептер шығару : 10 мин

Мақсаты : Оқушылардың жаңа материалды игеруін бақылау

4.1 Блиц-сұрақ  /3 мин

( түрі : жаппай )

  1. толық квадрат теңдеуді шешуде формуланы қолдану үшін қандай ұғымды пайдаланамыз?
  2. Толымсыз квадрат теңдеуді шешуде дискриминант қолданыла ма?

 

Теңдеу D>0 D<0 D=0
ах2+вх+с =0 Х1/2=

 

Х12=

 

  • Практикум /4 мин

(формасы : жеке дара практикалық ).

х2-7х+12=0

2-12х+4=0

 

Уақыт аралығы : 5 мин

  • Тест жұмысы : /иә +/ жоқ-
    1. а=1 , болса теңдеу келтірілген квадрат теңдеу
    2. Толымсыз квадрат теңдеулерді шешкенде дискриминантты есептеп табамыз
    3. теңдеудің түбірін тапқанда в коэффицентінің таңбасы маңызды емес.
    4. Д= в2-4ас
    5. Х1/2=

Жаңа білімді игерулерінің нәтижесін өздері бағалайды :

  1. толық игердім, қолдана аламын ( бағасы 5)
  2. толық игердім, бірақ практикада қолдануда қиналамын  ( бағасы -4)
  3. жартылай игердім  ( бағасы 3)
  4. мүлде түк түсінбедім  ( бағасы 2)
  • Рефлексия/

Уақыт аралығы : 3 мин

Мақсаты :  сабақтың мақсатын орындауда кері байланыс алу

  1. Оқушылардың іс- әреккеттерін бағалау
  2. Үй тапсырмасы

Нұсқау беру .

п. 7 ( фомулаларды білу ),  деңгейлік тапсырмалар

А  №133    В   №136   С  №141