Жай бөлшекті бөлу

37
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Көпір» тапсыр-малары

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Теориясы»

«Білу»

(кім? не? қашан? қайда? не істеді?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Түсіну» (неліктен? Себебі? Не үшін? Неге?)

 

 

«Талдау» (салыстыр, ерекшелігі неде?)

 

 

 

 

 

 

 

«Жинақ

тау»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практика

сы

«Қолдану» (қарапайым тапсырма

лар)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Теориясы:

«Білу»

(Кім? Не? қашан? Қанда? Не әстеді?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практикасы: «Қолдану»

 

 

Теориясы: «Түсіну» (неліктен, себебі? Не үшін? Неге?)

 

 

«Талдау»

(салыстыру ерекшелігі неде?)

 

Практикасы «Қолдану»

 

 

Теориясы:

«Жинақтау»

(қорытынды шығар, анықтама бер)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тақырыбы: Жай бөлшекті бөлу

Мақсаты:

білімділік: Жай бөлшекті бөлудің ережелерін пайдаланып, оларды қолдана алуы.

Тәрбиелік: Оқушыларды ұқыптылыққа, дәлдікке тәрбиелеу. Дамытушылық: Оқушылардың ой-өрісін логикалық ойлау қабілетін дамыту.

 

І кезең 1. Ұйымдастыру кезеңі (5-7 минут)

1. Жай бөлшек, жай бөлшекке қалай көбейтеміз.

Алымы берілген бөлшектердің алымдарының көбейтіндісіне, бөлімі бөлімдерінің көбейтіндісіне тең бөлшек.

2. Натурал санды бөлшек санға көбейткеде натурал сан бөлшек алымына көбейтіп, көбейтінді бөлшектің алымы болады да, бөлімі өзгеріссіз қалады.

3. Аралас сандарды жай бөлшекке қалай көбейтеміз? Оларды бұрыс бөлшекке айналдырып, содан кейін  бөлшекті бөлшекке көбейту ережесін қолданамыз.

4. Егер көбейткіштердің біреуі нөлге тең болса, онда көбейтінді де нөлге тең

 

ІІ кезең. Өз бетімен жаңа тақырыпты меңгеру  (калық бөлім)

1. Бөлу көбейтуге кері: амал

Көбейтудің қасиеттерін пайдаланып теңдеу шешу

х-ті тап                Ж.:

оқылуын ауызша айт.

 

Бөлуге мысал келтір, ережесін айт  ;

Аралас сандар бар болса, онда оларды алдымен бұрыс бөлшекке айналдырамыз

Санды нөлге бөлуге болмайды.

 

Мысал келтір

Бөлшекті бөлшекке бөлу ережесін тұжырымда Жай бөлшекті жай бөлшекке бөлу үшін, бөлінгіш бөлшекті бөлгіш бөлшектің кері санына көбейту керек.

 

Бөлуді қалай орындаймыз?     бөліндісі  көбейтіндісіне тең яғни бөлшекті бөлшекке бөлу, бөлгіш бөлшектің кері санына көбейтіндісі мен есептеледі.

 

 

 

Көбейту Бөлу
Ұқсастығы Аралас сандарды бұрыс бөлшекке айналдыру
Айырмашылығы Көбейту кезінде аламы мен алымын, бөлімі мен бөлімін көбейтеміз Бөлінгіш бөлшекті бөлгіш бөлшектің кері санына көбейту керек.

 

 

Есіңде сақта!

       

Санды 0-ге бөлуге болмайды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Алған жаңа теориялық білімді практика жүзінде пысықтау. Бөлуді орында (ауызша)

=1      =2     =1

Есепте:

=3                =              =1             =1

Бөлуді орында:

=          =           =        =45

=62          =570

 

Кестені толтыр:

 

a b c d
5 4 2 7
16 3 4 5
25 10 5 11

 

 

 

 

 

ІІІ кезең. Деңгейлік тапсырма

 

      І деңгей (5 балл)

 

1.   =      =     =

 

2.  =6                =              =

3.  =15             =45                =

4.  =           =

 

 

       ІІ деңгей  (5 балл + 4 балл  = 9 балл)

1. =               =1

 

 

2. Квадраттың қабырғасы    см, оның периметрін табыңдар   Ж: 14 см

 

3.                                                                        Ж: 4

 

 

      ІІІ деңгей (9 балл + 3 балл = 12 балл) 

1. Оқушы үш сан ойлады. Олардың біріншісі 68, бұл екінші санның ¼ іне тең, ол үшінші санның 2/17-сіне тең. Екінші, үшінші сандарды табыңдар.

Ж: 17 және 8

 

2. =        =

Бөлшекті орында

 

3.            2 см

2см

4 см

 

. . .

 

А                                                                                                                    В

30см

АВ сынығының ұзындығын табыңдар.

 

Ж: 94 см

 

 

Математика пәні бойынша 5 сыныптың «ашық журналы»

ІІІ тоқсан  Тақырыбы: «Жай бөлшекті бөлу»

 

                          Балдар

 

 

Оқушылардың

Аты-жөні

І-ші деңгей               5 балл 2-ші деңгей 4 балл 3-ші деңгей

3 балл

Сыныпта жинаған балы Үй жұмысын-ың балы Бар- лық балы Баға-сы
1 2 3 4 1 2 3 1 2 3
Айжан + + + + + + + + 8 2 10 «4»
Арай + + + + + + + + 8 2 10 «4»
Дамир + + + + + + + + + + 10 2 12 «5»
Ернар + + + + + + 6 2 8 «3»
Жанерке + + + + + + + + 8 2 10 «4»
Гүлнұр + + + + + + 6 2 8 «3»
Айбол + + + + + + 6 2 8 «3»
Нұрай + + + + + + + + 8 2 10 «4»
Ақбаян + + + + + + + + + + 10 2 12 «5»
Ғасырбек + + + + + v + + 8 2 10 «4»
Аяжан + + + + + + + + 8 2 10 «4»
Айдос + + + + + v 6 2 8 «3»
Самғат + + + + + 5 2 7 «3»
Ақжанар + + + + + + + + + + 10 2 12 «5»
Жаңагүл + + + + + + v + 8 2 10 «4»
Медет + + + + + + 6 2 8 «3»
Бақыт + + + + + + 6 2 8 «3»
Саяжан + + + + + + v + 8 2 10 «4»
Данабек + + + + + v 6 2 8 «3»
Нұралы + + + + + 5 2 7 «3»