«Квадрат теңдеулер» тарауын қайталау сабағы
«Квадрат теңдеулер» тарауын қайталау сабағы
Оқушылардың алған білімдерін бекіту , жетілдіру мақсатында , әр оқушының білім деңгейлерін ескере отырып, Қараевтың деңгейлеп саралап оқыту технологиясының элементтерін қолданып «Квадрат теңдеулер» тарауын қайталау сабағын 8 сыныптарда сайыс түрінде өткізген сабағымды көрсеткелі отырмын. Сынып үш қатарға бөлінгені бойынша сайысқа түседі.Әр қатарда барлық деңгей есептерін шығара алатын оқушылар араласып отырады.Сабақ сергіту бөлімінен басталады.
1 кезең.
Қайталауға арналған сұрақтар:
1.Квадрат түбірдің анықтамасы?
2.Қандай теңдеулер толымсыз квадрат теңдеулер деп аталады?
3.Келтірілген квадрат теңдеу дегеніміз не ?
4.Квадрат теңдеудің формуласын кім жазады?
5.Дискриминанттық 3 жағдайын: D<0, D>0, D=0.
6.Виет теоремасын кім айтып, жазады?
2кезең.
Деңгейлік тапсырмалар:
1 деңгейдегі тапсырмалар — квадрат теңдеудің дискриминантын есептеп, қанша түбірі болатынын анықтауға арналған есептер.
1 қатар | 2 қатар | 3 қатар |
х2 – 5х- 8=0 | х2 + 9х -3=0 | -х2+6х – 11=0 |
9х2— 6х+1=0 | 3х2+5х-2=0 | 2х2-х-3=0 |
-4х2-12х+7=0 | -7х2-4х+11=0 | -23х2-22х+1=0 |
Түбірлері х1 мен х2 болатын теңдеулерді жазыңдар:
1 қатар | 2 қатар | 3 қатар |
х1 =2, х2 =3 | х1= 0,6 х2=2 | х1=-4 х2=-3 |
х1=1,5 х2 =4 | х1=-0,8 х2=1,5 | х1=5 х2=3 |
2 –ші деңгейлік есептер.
1 қатар | 2 қатар | 3 қатар |
2х(5х-7)=2х2-5 | (х-5)2=3х2-х+14 | 9х(4х-1)=3х-1 |
3- ші деңгейлік есептерге келтірілген квадрат теңдеулердегі белгісіз p немесе q мәндерін Виет теоремасы қоданып есептеуге арналған есептер.
1 қатар | 2 қатар | 3 қатар |
x2 + px -35=0; x1=7; p=?. | x2— 13x – q=0 x1=12,5; q=? | x2 – px +5=0; x1=5; p=? |
Берілген теңдеулерде q-дың мәнін есептеу керек.
1 қатар | 2 қатар | 3 қатар |
х2 +4х+ q=0 х1 — х2 =6 | х2 -4х+ q=0 х1 — х2=2 | х2 -12х+ q=0 х1 — х2 =2 |
Үш деңгейдің есетерін дұрыс шығарылуын тексеріле отырып, деңгей тапсырмасына қарай бағаланады.
3 кезең.Оқушыларға үлестірмелі тест тапсырмалары таратылады.
1нұсқа
№ | тапсырма | жауаптары | А | В | С | Д |
1 | Қай сан -2х2+5х-2=0 теңдеуінің түбірі болады? | А. 1 В. -2 С. 2 Д. 0 | ||||
2 | -5х2+3х+8=0 теңдеуін шешіңдер | А. 1,6; -1; В. 1 ;-1,6; С. -5; 8; Д. 8; -5 | ||||
3 | х1=1/2 х2=-5 болатын квадрат теңдеуді құрыңдар | А.х2+4,5х-2,5= 0 В.х2+5,5х-25= 0 С.х2-4,5-2,5= 0 Д.х2-4,5х+2,5= 0 |
2нұсқа
№ | тапсырма | жауаптары | А | В | С | Д |
1 | Қай сан х2+7х-30=0 теңдеуінің түбірі болады? | А. -1 В. 2 С. -3 Д. 3 | ||||
2 | 3х2 -4х-4=0 теңдеуін шешіңдер | А. 2 ; -2/3; В. 2/3 ;-2; С. 1 ; 1/3; Д. -3 ; 0 ; | ||||
3 | х1=3 х2=1/4 болатын квадрат теңдеуді құрыңдар | А.х2+3,25х-7,5= 0 В.х2— 3,25х- 0,75= 0 С.х2 +3,25х+7,5= 0 Д.х2— 3,25х+0,75= 0 |
3нұсқа
№ | тапсырма | жауаптары | А | В | С | Д |
1 | Қай сан х2 — 3х-10=0 теңдеуінің түбірі болады? | А. 5 В. -5 С. 3 Д. -2 | ||||
2 | -7х2+2х+5=0 теңдеуін шешіңдер | А. 1; 5/7; В. -1 ;- 5/7; С. 1; -5/7; Д. -1; 5/7 | ||||
3 | х1=-1/5; х2=6 болатын квадрат теңдеуді құрыңдар | А.х2+6,2х-1,2= 0 В.х2— 5,8х- 1,2= 0 С.х2-6,2х+1,2= 0 Д.х2 +5,8х- 1,2= 0 |
Сабақты қорытындылай отырып оқушыларға тақтаға квадрат теңдеуді шешу жолдарын көрсетіп, тізбек құрастыруды сұрадым.
Квадрат теңдеу
Толымсыз түрі Толымды түрі
ах2=0 ах2+bx=0 ax2+c=0 ах2+bx+c =0
b=0; c=0; b=0; D=b2 – 4ac
c=0; x=0; >0; x1/2= ; D>0, D=0 , D<0;
x1/2=0; x= ; <0; шешімі жоқ; x1/2= х=; шешімі жоқ;
Үйге тапсырма : Кез келген екі санды квадрат теңдеудің түбірі деп алып бірнеше теңдеу құрып келу керек.