«Квадрат теңдеулер» тарауын қайталау сабағы

44

«Квадрат теңдеулер»  тарауын   қайталау  сабағы

Оқушылардың  алған  білімдерін  бекіту  , жетілдіру  мақсатында , әр оқушының  білім деңгейлерін  ескере отырып, Қараевтың деңгейлеп саралап оқыту технологиясының элементтерін қолданып «Квадрат теңдеулер»  тарауын   қайталау  сабағын  8 сыныптарда  сайыс түрінде өткізген  сабағымды көрсеткелі отырмын.   Сынып  үш  қатарға  бөлінгені бойынша  сайысқа  түседі.Әр  қатарда  барлық деңгей  есептерін шығара алатын  оқушылар араласып  отырады.Сабақ  сергіту  бөлімінен басталады.

1 кезең.

Қайталауға  арналған сұрақтар:

1.Квадрат  түбірдің  анықтамасы?

2.Қандай теңдеулер  толымсыз  квадрат  теңдеулер  деп  аталады?

3.Келтірілген  квадрат теңдеу дегеніміз не ?

4.Квадрат теңдеудің  формуласын  кім жазады?

5.Дискриминанттық 3  жағдайын: D<0, D>0, D=0.

6.Виет теоремасын  кім айтып, жазады?

 2кезең.

Деңгейлік тапсырмалар:

1 деңгейдегі тапсырмалар — квадрат теңдеудің  дискриминантын есептеп, қанша  түбірі  болатынын анықтауға  арналған есептер.

1 қатар 2 қатар 3 қатар
х2 –  5х-  8=0 х2 + 9х -3=0 2+6х – 11=0
2— 6х+1=0 2+5х-2=0 2-х-3=0
-4х2-12х+7=0 -7х2-4х+11=0 -23х2-22х+1=0

Түбірлері   х1   мен   х2    болатын  теңдеулерді  жазыңдар:

1 қатар 2 қатар 3 қатар
х1 =2,         х2 =3 х1= 0,6          х2=2 х1=-4       х2=-3
х1=1,5        х2 =4 х1=-0,8          х2=1,5 х1=5        х2=3

2 –ші деңгейлік  есептер.

1 қатар 2 қатар 3 қатар
2х(5х-7)=2х2-5 (х-5)2=3х2-х+14 9х(4х-1)=3х-1

3- ші деңгейлік есептерге келтірілген  квадрат  теңдеулердегі  белгісіз  p немесе   мәндерін  Виет  теоремасы  қоданып  есептеуге  арналған есептер.

1 қатар 2 қатар 3 қатар
x2 + px -35=0;

x1=7;    p=?.

x2— 13x – q=0

x1=12,5;    q=?

x2 – px +5=0;

x1=5;   p=?

Берілген   теңдеулерде   q-дың  мәнін  есептеу керек.

1 қатар 2 қатар 3 қатар
х2 +4х+ q=0

х1 — х2 =6

х2 -4х+ q=0

х1 — х2=2

х2 -12х+ q=0

х1 — х2 =2

Үш деңгейдің  есетерін дұрыс  шығарылуын тексеріле отырып, деңгей  тапсырмасына  қарай  бағаланады.

3 кезең.Оқушыларға  үлестірмелі  тест тапсырмалары  таратылады.

1нұсқа

тапсырма жауаптары А В С Д
1 Қай сан -2х2+5х-2=0  теңдеуінің түбірі болады? А. 1

В. -2

С. 2

Д. 0

2 -5х2+3х+8=0 теңдеуін шешіңдер А. 1,6;  -1;

В. 1  ;-1,6;

С. -5;  8;

Д. 8;   -5

3 х1=1/2       х2=-5 болатын квадрат теңдеуді құрыңдар А.х2+4,5х-2,5= 0

В.х2+5,5х-25= 0

С.х2-4,5-2,5= 0

Д.х2-4,5х+2,5= 0

2нұсқа

тапсырма жауаптары А В С Д
1 Қай сан х2+7х-30=0  теңдеуінің түбірі болады? А. -1

В. 2

С. -3

Д. 3

2 2 -4х-4=0 теңдеуін шешіңдер А. 2 ; -2/3;

В. 2/3 ;-2;

С. 1 ; 1/3;

Д. -3  ; 0 ;

3 х1=3 х2=1/4 болатын квадрат теңдеуді құрыңдар А.х2+3,25х-7,5= 0

В.х2— 3,25х- 0,75= 0

С.х+3,25х+7,5= 0

Д.х2— 3,25х+0,75= 0

 

 

 

3нұсқа

тапсырма жауаптары А В С Д
1 Қай сан   х2   — 3х-10=0  теңдеуінің түбірі болады? А. 5

В. -5

С. 3

Д. -2

2 -7х2+2х+5=0 теңдеуін шешіңдер А. 1;  5/7;

В. -1  ;- 5/7;

С. 1;  -5/7;

Д. -1;   5/7

3 х1=-1/5;     х2=6 болатын квадрат теңдеуді құрыңдар А.х2+6,2х-1,2= 0

В.х2— 5,8х- 1,2= 0

С.х2-6,2х+1,2= 0

Д.х2 +5,8х- 1,2= 0

Сабақты  қорытындылай отырып оқушыларға   тақтаға  квадрат теңдеуді шешу  жолдарын көрсетіп,  тізбек құрастыруды сұрадым.

Квадрат  теңдеу

 

 

Толымсыз  түрі                                                            Толымды  түрі

 

 

ах2=0     ах2+bx=0     ax2+c=0                                                ах2+bx+c =0

 

 

 

b=0;        c=0;             b=0;                                                        D=b2 – 4ac

c=0;        x=0;       >0; x1/2= ;                         D>0,      D=0 ,     D<0;

x1/2=0;    x= ;  <0; шешімі жоқ;                x1/2=       х=;  шешімі жоқ;

 

Үйге тапсырма :  Кез келген  екі санды квадрат  теңдеудің түбірі  деп алып  бірнеше теңдеу  құрып келу керек.