Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу

286

Күні: 13.11.04

Сыныбы: 7

Тақырыбы: Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу

Мақсаты:           1. Көпмүше және оларға амалдар қолдану, көпмүшені көбейткіштерге   жіктеу тәсілін еске                         түсіре отырып, есептер шығару біліктілігін арттыру;

  1. Оқушының ой өрісін, сана сезімін қалыптастыру, шығармашылық даму мүмкіндігіне жағдай жасау;
  2. Оқушыларды алғырлыққа, шапшаңдыққа және тапқырлыққа тәрбиелеу,

Сабақтың түрі: іздендіру сабағы

Сабақтың әдісі: дамыта деңгейлеп оқыту

Сабақтың көрнекіліг: Интер. тақта, бағалау парағы

Сабақтың барысы: I Ұйымдастыру бөлімі.(сәлемдесу, түгендеу)

  1.  II. Үй тапсырмасын тексеру

№134

1)  ax+ay+az=a(x+y+z)

2)  x4+x3-x2 =x2(x2+x-1)

3)  -ax-bx-cx =-x(a+b+c)

4)  a(x2+y2)+b(x2+y2)=(x2+y2)(a+b)

5)  a2(x-y)-ab(x-y)+b2(x-y) =(x-y)(a2-ab+b2)

6)  ax+bx+ay+by=x(a+b)+y(a+b) =(a+b)(x+y)

  • ax+bx-ay-by=x(a+b)-y(a+b)=(a+b)(x-y)
  • 12n3+n2-n-12=(n-1)(12n2+13n+12)

 

№136

1) 9x 2 +3x=3x(3x+1)

2)  4x 4 y-xy 2 =xy(4x 3 -y)

3) 3b 2 a 3 -ab 3 =ab 2(3a 2 b)

4) 2ab-ab 2 =ab(2-b)

5) x 2 y 5 -3y 5 =y 5(x 2 -3)

6) 28a 3 b-4a 2 b 3 =4a 2 b(7a-b 2)

III. Кім білгір (сұраққа жауап) Өтілген тақырыптар бойынша оқушылардың білімдерін тексеру

  1. Көпмүше дегеніміз не?
  2. Көпмүшенің мүшелері дегеніміз не?
  3. Көпмүшелерді қалай қосамыз?
  4. Бірмүшені көпмүшеге қалай қосамыз?
  5. Бір көпмүшеден екінші көпмүшені азайту дегеніміз не?
  6. Қөпмүшені көпмүшеге көбейту дегеніміз не?
  7. Көпмүшені бірмүшеге бөлу дегеніміз не?
  8. Көпмүшені көбейткіштерге қалай жіктейміз?

 

IV Ойлан,тап (ауызша есептеу)

 

  1. Көпмүше түрінде көрсет:  а)    а5(3а-4)                          ә)    5а+(11-а)

2.Ортақ көбейткішін тап:            а)    3а+6                               ә)   9m8+6m5

  1. Көпмүшелердің көбейтіндісі түріне келтір:  а) 2а(m+n)+b(m+n)           ә)  8(x-1)+2(x-1)

                               V Кім  жүйрік (оқулықпен жұмыс)

№137

  • (а+9)2+2а(а+9)=(а+9)(а+9+2а)=(а+9)(3а+9)
  • х2(в-2)+у(2-в)=х2(в-2)-у(в-2)=(в-2)(х2-у)
  • (а+в)3 –а(а+в)2=(а+в)2(а+в-а)=в(а+в)2
  • m(х-у)-n(х-у)=m(х-у)+n(х-у)=(х-у)(m-n)
  • 30х80+80х30= 10х30(3х50+8)
  • 12m(m-n)-6n(n-m)= (m-n)(12m-6n)=6(m-n)(2m-n)
  • (х-у)2+(х-у)=(х-у)(х-у+1)

 

№141

  • 2-6ху-8х+8у х = — 4, у = 2

(6х2-6ху)-( 8х-8у)=6х(х-у)-8(х-у)=(х-у)(6х-8)=2(х-у)(3х-4)=2(-4-2)(3*(-4)- 4)=192

  • А2-ав-5а+5в а=1/4     в=-1/2

2-ав)-(5а-5в)=а(а-в)-5(а-в)=(а-в)(а-5)=(1/4+1/2)(1/4-5)=-57/16

  1. VI. Ой толғау. (Оқушылар орындаған тапсырмаларын түсіндіреді. Бір есептің шығарылу  тәсілін көрсету,тақырып бойынша қысқаша түсінік )

Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу тақырыбының үш тәсіліне  деңгейлік тапсырма.

I.ортақ көбейткішті жақша сыртына шығар:  18ав 2 -2ав

8n+12m

  1. Көбейткішке жікте:                      ах+вх-ау-ву+аz+bz

а532-1

III. Көпмүшені көбеткішке жікте:      а 2 -9а+20

Қорытындылау:

Ұлу күн сайын қабырғамен 7 м жоғары өрмелеп шығады және түнде 4 м төмен түседі.

Ол биіктігі 15 м үйдің төбесіне, жерден бастағанда,  қанша күнде жетеді? (Ж:5 күнде)

Үйге тапсырма: №136  №141 (3,4)

Бағалау: Бағалау парағы бойыша