Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары.

97

Батыс Қазақстан облысы

Зеленов ауданы Дарьинск жалпы орта білім беретін қазақ мектебінің математика пәні мұғалімі Кулекеева Әлия Берікқалиқызы

8 сынып алгебра

 

Сабақтың тақырыбы: Квадрат  теңдеу түбірлерінің формулалары.

Сабақтың білімділік мақсаты: Квадрат теңдеудің формуласын пайдаланып квадрат  теңдеулерді шеше білуге үйрету.

Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың белсенділігін көтеруге, ойлау қабілетін арттыруға, өз ойын жүйелеуге, шешім қабылдауға, ұқсастықты, қарама-қайшылықты бақылауға дағдыландыру.

Тәрбиелік мақсаты: Оқушыларды өз бетімен есеп шығаруға, ізденуге, шығармашылықпен еңғбек етуге баулу.

Күтілетін нәтижесі: Квадрат теңдеулерді формула бойынша шеше білуі.

Сабақтың түрі: Жаңа білім беру  сабағы.

Өту әдістері: тест, деңгейлік тапсырма.

Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта. Сабақтың эпиграфы: «Ойдағыдай тәрбиелеудің сыры оқушыға деген құрмет сезімде жатыр».

Р. Эмергон

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдаастыру кезеңі.

ІІ.Үй тапсырмасын тексеру. Оқушылар үй тапсырмасын өздері тексереді. №123 есеп (3,4) және №124 есеп.

ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру.

Квадрат теңдеулерді формула бойынша шешу.

ах2+вх+с=0         а            х2 + х+            

х2 + х+  х2 + 2 х+( 2 – ( 2 + (х —  2   — (х +  2     — ;

(х +  2     —  

(х +  2  

Д в2-4ас             Дискриминант

  • Д 0 Екі түбірі бар: х+    яғни

Х1 ;                    Х2

  • Д , х
  • Д 0 түбірлері жоқ.

 

Интерактивті тақта арқылы көрсетілетін квадрат теңдеудің түбірлерінің формуласы.

Жалпы түрі Д 0 Х1,2
ах2+вх+с=0 Д 0 Х
Д 0 Теңдеулердің шешімі жоқ

Мысалдар:

  • 2+3х-5=0

         а=2            в=3             с= — 5

Д= в2-4ас=32 – 4*2*(- 5) =49

Х1   =   = — 2,5

Х2   =   = 1

Ж: (-2,5; 1)

  • 25х2-10х+1=0

  а=25             в= — 10                 с=1

Д=  -102-4*25*1=0

Х   =   =   

         Ж:     

  • 2 — 3х+2=0

а=9            в= — 3                   с=2

Д=  (-3)2— 4*9*2=9 – 72= — 63 0

Ж: Түбірлері жоқ

Бекіту:

  • Квадрат теңдеудің қанша түбірі болатанын, қалай анықтауға болады?
  • Квадрат теңдеулерді шешудіңформуласы қандай?

 

Сыныпта шығарылатын есептер.

Тест:

  • «Мақалдың жалғасын тап».

Жеті рет өлшеп (бір рет кес)

х2+8х+7=0

Д =64 – 4*1*7 =36 0

Х1 = =1

Х2 = =7

Ж: (1;7)

 

  • Ұлға 30 үйден, (қызға 40 үйден) тыю.

х2— 70х+1200=0

Д =702 – 4*1*1200 =4900 – 4800 =100 0

Х1 =30

Х2 =40

Ж: (30;40)

  • Жігіт бір сырлы (сегіз қырлы)

х2— 9х+8=0

Д =(-8)2 – 4*1*8 =81 –32 =49 0

Х1 =1

Х2 =8

Ж: (1;8)

 

Деңгейлік тапсырма:

 

    -күрделі                  — орташа                   -жеңіл

2х(5х – 7) =2х2 — 5

 

2 – 8х – 4 =0

 

 

 

 

 

 

                                              

2 + 4х – 1 =0

 

                                    

 

 

 

 

 

 

а, в, с- ?

 

Сабақты қорытындылау.

Оқушыларды бағалау.

Үйге тапсырма: №129 (2;4)  №130 (2;4)