Көрсеткіштік теңдеулер

120

Сабақ тақырыбы: Көрсеткіштік теңдеулер

Сабақтың мақсаты:

Білімділігі: Оқушылардың  көрсеткіштік теңдеу тақырыбы бойынша білімдерін жүйелеп,  қорытындылау, ережені қайталау арқылы есте сақтау қабілеттерін арттыру.

Дамытушылығы:  Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту.  Теориялық білімін практикада қолдана білу дағдысын қалыптастыру.

Тәрбиелігі:  Шығармашылық ойлау қабілеті жоғары, өз бетінше ізденіп, алған білімін өзін қоршаған ортада еркін қолдана алатын жеке тұлғаны тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: Қайталау сабағы.

Сабақтың көрнекілігі: Проектор, слайд,  тест , үлестірмелі тапсырмалар.

Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер: Практикалық(жаттығу жұмыстарын орындату), топтық (тест тапсырмаларын шешу) және әр оқушы өз деңгейінде тапсырма өздігімен орындау.

Оқытудың жаңа ақпараттық технологияларын қолдану.

Пән аралық байланыс: информатика                                                               Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі.

2.Ой қозғау. (қайталау сұрақтары )

  1. Теңдеулер шешу. (тақтада жұмыс)

4.Сергіту сәті

  1.  5. Тест тапсырмалары
  2. Әр бір сабақ — ҰБТ-ға дайындық.
  3. Қорытындылау. Үйге тапсырма беру.

 

         « Жақсы дайындық, жеңістің кепілі»                                                                       

                                                                                                         Генри Форд   

 

  1. Ұйымдастыру бөлімі.

      А). Өткенді қайталау

 

Функция      Көрсеткіштік                                                                      

                                                                                                         Ген  

Жалпы түрі y = ax   (a >0, a ǂ1 )

 

Анықталу облысы R – барлық нақты сандар жиыны
Мәндер облысы R+  — барлық оң сандар жиыны

 

Өсу аралығы  a > 1
Кему аралығы 0 < a < 1

 

Графигінің орналасуы I ж/е II ширектерде

 

Түрлері ax

ex

Туындысы (ax ) / = ax lna

 

(ex ) / = ex

 

Қасиеттері 1.ax * ay = ax + y

2.ax : ay =  ax – y

3.(ab)x = ax bx                                                                          4.(ax )y = axy

5.a1 = a; a0 = 1

6.a— n =

 

  1. Сөйлемді аяқта.

Оқушылардың білімдерін тақырып бойынша тексеруге арналған сұрақтар. Сұрақтар интербелсенді тақтаға шығарылып беріледі.

Көп нүктенің орнына керекті сөзді қой.

  1. 1. ax  өрнегінде х ……… деп аталады.

А) дәреже коэфициенті  Ә) дәреже негізі  Б) дәреже көрсеткіші

  1. Функция f(x)= ax…… функция деп аталады.

А) дәрежелік  Ә) ондық  Б) көрсеткіштік

  1. Көрсеткіштік функцияның анықталу облысы ………

А) (−∞; 0 )       Ә) (0;+∞)     Б) (−∞;+∞)

  1. Көрсеткіштік функцияның мәндер жиыны ………

А)   (−∞; 0 )     Ә)  (0;+∞)   Б) (−∞;+∞)

  1. Функция f(x)= axбарлық анықталу облысында кеміді, егер……

А) а>0  Ә) а<0  Б)  0<а<1

  1. Функция f(x)= axбарлық анықталу облысында өседі, егер……

А) а>1  Ә) а<1  Б)  0<а

 Дұрыс жауабы:

1.Дұрыс жауабы: Ә) дәреже көрсеткіші

2.Дұрыс жауабы: Б) көрсеткіштік

  1. Дұрыс жауабы: Б) (−∞;+∞)

4.Дұрыс жауабы: Ә) (0;+∞)

5.Дұрыс жауабы: Б) 0<а<1

6.Дұрыс жауабы: А) а>1

 

III.           Теңдеулер шешу. Тақтада жұмыс.

1)   0,5 2х-1 = 1

0,52х-1=0,50                                          2)    3х-1 – 3х +3х+1 = 63   3)    2·4х + 2х+2 — 160 = 0

2х – 1 = 0                                       3х-1 (1-3+9) = 63       2·2+ 22·2х — 160=0/:2

2х = 1                                            3х-1 · 7 = 63               2 + 2·2х – 80 = 0

х =½                                               3х-1 =9                         2х = t, t>0, сонда

Жауабы:    х =½                                 х-1 =2                              t2 +2t – 80 = 0

х = 3                         t1 = 8, t2 =-10,10<0,

Жауабы:   х=3                                 2х=8,  х=3 ;

Жауабы:   х=3

— Бұл теңдеулерді шешу барысында қандай әдістермен қолдандық?

1.Бірдей  негізге келтіру.

  1. Жаңа айнымалы енгізу.

— Енді осы әдістермен қолданып   оқулықтан тапсырмалар орындаймыз.

№199      4);                                                                                                         №204      2);

  1. Сергіту сәті.

4276-нұсқа   25-тапсырма

Себеттегі жұмыртқаның әуелі жартысын, одан кейін қалғанының жартысын, одан кейін қалғанының жартысын,ақыр соңында қалғанының жартысын алды. Егер себетте 10 жұмыртқа қалған болса,бастапқыда қанша жұмыртқа болған?

А)110    В)160    С)210    Д)190     Е)120

V.Тест тапсырмалары.

1 нұсқаны,  2 нұсқаны дәптерлеріне орындайды. Соңында интербелсенді тақтаға шығарылған дұрыс жауаптарымен салыстырады.

1 нұсқа                                                         2 нұсқа

а)9x — 4∙3x -45=0                                                 а) =240

А)2  B) 5  C) -5  D) 9                                        А)2 B)3 C)0 D)1

б)5x+1 + 2∙5x = 175                                              б) 2x+4 + 3∙2x = 76

А)1  B) C) 0 D) 2                                                А) 2  B) 4 C) 3,5D)4,5

в) 4x – 10∙2x-1 – 24 = 0                                            в)4x + 2x+1 – 24 = 0

А)3,8 B) -3,8 C)8 D) 3                                        А)-2;6B) 2  C) 2;-6 D) -4;6

г)8x-3 = 9x-3                                                            г)  2x-4  = 5x-4

А)4  B) 3  C) 2   D) 1                                           А) 4  B) 3   C) 2   D)1

Тест тапсырмалардың дұрыс жауаптары.

Тапсырманың

номері

1 нұска 2 нұсқа
1 А D
2 D A
3 D B
4 B A


 

—         Оқу жылының басынан бастап айтып келеміз:

Әр бір сабақ — ҰБТ-ға дайындық деп қабылдау керек. Сондықтан сабағымыздың VI бөлімінде тестілеу сынағына арналған сұрақ кітапшаларынан алынған тапсырмаларды орындаймыз:

4272 нұсқа №2 тапсырма ;4265 нұсқа №2 тапсырма

2113-нұсқа  №11 тапсырма,2104-нұсқа  №11 тапсырма

VII. Қорытындылау.Оқушылардың білімін бағалау.

—         Сабақтың соңында тағы бір рет пысықтайық: көрсеткіштік теңдеулерді шешуде қандай әдістермен қолданамыз?  Осы әдістермен қолданып үй жұмысын орындаңдар.

Үйге тапсырма беру.

ОӘҚ  Математика 2013ж;

4215 нұсқа №14;

4137 нұсқа №13.