Екі айнымалысы бар теңдеулер жүйесін қосу тәсілі бойынша шешу

Сынып: 6 « А »Күні:  26.04.2013 жылПәні:  Математика
Сабақтың  тақырыбыЕкі айнымалысы бар теңдеулер жүйесін қосу тәсілі бойынша шешу
Сілтеме:Күнтізбелік жоспар, оқулық : Т.А. Алдамұратова , Т.С.Байшоланов.       « Математика »  6 сынып
Жалпы мақсаттар:теңдеулерді шешіп,бір жүйеге келтіреді ;

теңдеулер жүйесін шешу туралы түсінік қалыптасады;

есеп шығару кезіндегі білім дағдыларының  қалыптасуына  көз  жеткізеді;

Ресурстар:Оқулық, интерактивті тақта, сабаққа қажетті ресурстар.
Әдіс — тәсілдерТәсілі :  жеке,жұппен,топпенӘдісі: АКТ, СТО, диалог
Оқыту нәтижесі:Топқа бөлу барысында жағымды психологиялық ахуал тудырамын.   Балалармен бірге топ ережесі құрылады. Тақырыпқа теориялық талдау жасалады. Оқушылар жекелеме,жұппен,топпен  жұмыс істей отырып идея бөліседі, өнім жасалады, талдайды, жинақтайды,   қортындылайды, бағалайды.
Түйінді идеяларЕкі айнымалысы бар теңдеулер жүйесі,қосу тәсілі,  сызықтық функция, тәуелді және тәуелсіз айнымалы.
Дерек көздерОқулықпен жұмыс, қосымша мәліметтер.
Сабақтың барысыМұғалімнің іс — әрекетіОқушының іс – әрекеті
 

 

Ұйымдастыру кезеңі:

 

1 мин

Шаттық шеңбері «Жүректен жүрекке» мұғалім бірінші тілек білдіреді 

Оқушылар тілекті бір-біріне жалғастырып,тілек айтады

 

6 мин

Топқа бөлу – әртүрлі  суреттер таратады, топ ережесін құрады, тақтаға плакат іліп, оқушылар дан:  -Топпен жұмыс істеу үшін топ мүшелері қандай ережелерді сақтау керек? т.б. сұрақтар қояды.Алдағы уақыт та осы ережелерді басшылыққа  алып,топтық  жұмыс жасайтындарын айтады.Оқушылар ұқсас фигуралармен бірігіп 4 топ құрайды,   әр топ тапсырма бойынша : топ ережесін топта талқылап, талдап, плакатқа топтар кезектесіп жазады.

 

Топтар : Жемістер,  Көліктер,

Үй жиһаздары,  Оқу құралдары

 

 

 

Қызығушылы

ғын ояту:

 

 

 

 

10 мин

Интерактивті тақтаға «Қайталау–оқу айнасы»   әр түрлі  деңгейдегі сұрақтар беріледі, оқушылардың кезекпен жауап беруі сұралады.

10       10         10

20       20         20

30       30         30

Бағалау үшін :

 

 

береді.

Оқушылар интерактивті тақтадан кез-келген ұяшықты таңдайды да,топ мүшелері кезектесіп жауап береді. Оқушылар еске түсіреді, талдайды.

10 – Функция дегеніміз не ?

10 – Тәуелсіз айнымалы не   деп аталады ?

10 – Тәуелді айнымалы не   деп аталады ?

20 – Функцияның анықталу  аймағы  деген не ?

20–Функция мәндерінің аймағы деген не ?

20 -Функция графигінің анықтамасын  айтып  беріңдер ?

30–Сызықтық функция деп қандай функцияны айтамыз?

30–Сызықтық функцияның графигі қандай сызық болады ?

30 —   функциясының графигі   қандай сызық ?

 

Мағынаны ажырату

 

Жаңа тақырып

 

 

 

20 мин

Жаңа тақырыпты  Жигсо әдісі арқылы тақырыпты бөліктерге   бөліп, оқуға тапсырма береді.

І топ: І жағдай

ІІ топ: ІІ жағдай

ІІІ топ: ІІІ жағдай

ІV топ: ІV жағдай

 

12
34

Үй тобы:

 

 

Сарапшылар :

 

 

11
11

 

22
22

 

33
33

 

 

 

44
44

 

 

 

 

 
Мұғалім оқушыларды сырттай бақылап, білім,  білік дағдыларын анықтап,  кері байланысқа   шығады.

 

      Топтағы бір нөмірлі балалар бір мысалды қарастырып, бірге отырып талқылап, өз топтарына келіп түсіндіреді

Сыныптағы белсенді оқушы басқаларға бағыт беріп отырады. Топтық талқыға салады,ойланады.Өзгелерді тыңдай  отырып , өз білімін толықтырады. Ізденеді.

І топ : І жағдай – Теңдеулер жүйесіндегі айнымалылардың біреуінің коэффициенттері – қарама-қарсы сандар.

ІІ топ: ІІ жағдай — Теңдеулер жүйесіндегі айнымалылардың  біреуінің коэффициенттері бірдей.

 

Бұл теңдеулер жүйесін  2 тәсілмен  шешеміз.

І тәсіл.

Теңдеулердің біреуінің екі  жағын да -1-ге көбейтіп, теңдеулерді мүшелеп қосу.

(-1)-ге  көбейтеміз

 

 

 

 

Жауабы: ,

ІІ тәсіл

Теңдеулердің біреуін екіншісінен азайту.

 

 

,

Жауабы: ,

ІІІ топ .   ІІІ жағдай.

Теңдеулер жүйесіндегі айнымалылардың ешқайсысының коэффициенттері өз ара тең емес және қарама-қарсы.

Бірінші теңдеуді 7-ге, екінші теңдеуді  (-2)-ге     көбейтеміз.

 

 

 

 

 

Жауабы:  ,

IV топ .   IV жағдай.

Теңдеулер жүйесін құрып, оны қосу тәсілімен шығару.

Есеп.       4 қарындаш пен 3 дәптерге  70 теңге төледі, ал 2 қарындаш пен 1 дәптерге 28 теңге төледі. 1 қарындаш пен 1 дәптер қанша тұрады ?

х – қарындаш,        у – дәптер

екінші теңдеуді

(-3)-ке көбейтеміз.

 

 

Жауабы : ,

Бағалау :   Бірін – бірі бағалайды

Сергіту сәті1 минТанцующий человек под дерево
ACTIVote  құралымен тест

 

Ой — толғаныс 

5

мин

Әр топқа деңгейлік тапсырмаларды тест түрінде  беріледі.Топ жетекшілеріне топ мүшелерін бағалау үшін критерийлер беріледі.

Тест

1. Есептеңдер:    16 · (-25) =

а) 400  в) -400 с)-300

2. Есептеңдер: (-64)·(24-1 -9 ) =

а) 0         в) -64 с) 64

3. Теңдеуді шешіңдер:

4х + 4х = 432

а) 54     в) 45    с) 50

4.Теңдеуді шешіңдер:

6у – 2у +25 = 65                

а) 4    в) 40    с) 10

5. Теңдеуді шеш:7·(  +17 ) = 1,4

а)-15  в) -16,8 с) 17,2

6. 3х + 2у = 4 теңдеуінен айнымалы у-ті өрнекте.

а) у = 1,5х + 2  в) у = -1,5х +2

с) у = -3х +2

 

Оқушылар тест шешіп, критерий арқылы топ жетекшісі топ мүшелерін бағалайды, топ жетекшісін топ мүшелерінің бірі  бағалайды.

Критерий

 

Критерийбалл
1.Таңбаларды анықтауы   3
2.Амалдардың реті   3
3.Нәтижесі    3

 

 

Б а ғ а л а у

 

 

 

Аты

І дең

гей

ІІ дең гейІІІ дең гей 

баға

123456
Бағалау1

мин

Постерлер астына смайлик жапсыру арқылы топтар ақылдасып,басқа топтарды бағалады.Топ жетекшісі өз топ мүшелерінің жұмысын бағалайды.Топтық жұмыстардың жиынтық бағасы қойылады.
РефлексияСтикер таратып, оқушылар пікірін білдіреді.
Кейінгі жұмыс1мин8.5 тақырып         № 1537 , № 1538