Құрамында дәрежелері бар өрнектерді түрлендіру

110

Сабақтың тақырыбы: Құрамында дәрежелері бар өрнектерді түрлендіру.

Сабақтың мақсаты: 

Білімділік: Құрамында дәрежелері бар өрнектерді түрлендіру бойынша алған білімдерін жалпылап, тиянақтау, қосымша мәліметтер беру.

Дамытушылық: Тиімді әдіс- тәсілдер арқылы оқушылардың ой- өрісін кеңейту, өздігінен жұмыс жасау, іздену, шығармашылық қабілеттерін дамыту.

Тәрбиелік: Оқушыларды нақтылыққа, ұйымшылдыққа, ұқыптылыққа, дәлдікке тәрбиелеу.

Сабақтың типі: Білімді бекіту сабағы.

Сабақтың әдіс- тәсілдері: графикалық диктант, ауызша есептер шығару, өзіндік ізденіс (тарихи мағлұмат), деңгейлік тапсырмалар.

Көрнекілігі: карточкалар, нақыл сөз, кестелер.

Күтілетін нәтиже: Құрамында дәрежелері бар өрнектерді түрлендіру бойынша есептерді шығаруда формулаларды дұрыс қолдана алады, жауабын дұрыс есептеп шығара  алады.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі: оқушыларды түгендеу, сабаққа әзірлігін тексеру.

ІІ.  Үй тапсырмасын тексеру:

ІІІ. Өтілген материалдың игерілуін тексеру:

  1. Графикалық диктант: иә-                 жоқ

Негіздері бірдей дәрежелерді бөлгенде негізін өзгеріссіз қалдырып, бөлінгіштің дәреже көрсеткішін бөлгіштің дәреже көрсеткішіне қосамыз (азайтамыз)

— (а 3)2 = а 5 тең (а 6)

— (- 3х2у8)2 = 9х4у16

— Дәрежені дәрежеге шығарғанда, негізін өзгертпей  дәреже көрсеткіштері қосылады.

— 3-5 ∙ 33 =  тең ()

— Бөлшекті дәрежеге шығарғанда, оның аламының да, бөлімінің де әрбір көбейткішін осы дәрежеге шығарады.

— (2999+ 3001)0 = 6000 –ға  тең?

— Негіздері бірдей дәрежелерді көбейткенде, олардың дәреже көрсеткіштерін қосып, негіздерін өзгеріссіз қалдырамыз .

— (-а)10 ∙ а5  ∙ (- а)3 =  а 18    (- а 18)

  1. Ауызша есептер шығару арқылы жасырылған сөйлемді тауып, мағынасын ашу:

6х2)3      (Б)           1,4с4∙20с10     (І)     5в5)2    (Л)        7с8 (2с3)2  (І)    (2а2х)3     (М)             

102 – 52     (Қ)           (А)    (7-9)5∙1250   (З)    х12 ∙ (х2)3    (Ы)   

3 а3 ∙ (-ав2)4 )      х5 :(х∙х4)        (А)    

 

Б Қ Л З Н
а18х6 75 10в10 -32 7в8
Ы І А М  
Х18 28с14 1 6х3

 

«БІЛІМ- ҚАЗЫНА»

ІҮ. Тарихи деректерге шолу:

  1. Ұлы грек математигі Пифагор санның натурал көрсеткішті дәрежесін қандай да бір фигура түрінде көрсетуге болатындығын анықтаған.

22

 

32

 

42

  1. Ағылшын математигі С. Стивин  санды дәреже түрінде жазуды ойлап тапты: 3(3) + 5(2) – 4 . Қазіргі кездегі түрі:33 + 52 – 4
  2. Дәрежені ең көп қолданатындар астрономдар. Олар әр қадамдарында алып сандармен кездеседі және олармен есептеулер жүргізеді. Мысалы: Андормеда тұмандығына дейінгі ара қашықтық 95000000000000000000 км , Күн массасы жуықтап алғанда  2000000000000000000000000000000 кг. Осындай алып сандарды жазу , есептеу қиындыққа соғады. Сондықтан санды стандарт түрде жазуды қолданады. км  и кг. Сонымен қатар дәрежені биологтар, химиктер де қолданады.
  3. Ертеде Ежелгі славяндықтар алып сандарды жаза білген, олардың арнайы атаулары болған:

«тысяща» = ,           «тьма»    =    ,          «легион»  =   ,

«леодр»    =   ,        «ворон»   =    ,        «колода» =    .

Ү. Білімді бекіту:

  1. Деңгейлік тапсырмалар:

І- деңгей: « 3 »

1.Өрнектің мәнін тап:   24 ·с-3,  мұндағы  с = .

  1. Амалды орында:

а) (х7)3 · х12;
б) х 12 : х 3;
в) ( 3 х6 )3;

  1. k- ның қандай мәнінде теңдік дұрыс болады: 58 : 5k = 54

ІІ деңгей: « 4 »

Есепте :

ІІІ деңгей: « 5 »

 х-ті тап:   х  26  29  = 217

5 тапсырма- “5”            4 тапсырма — “4”          3 тапсырма- “3”

ҮІ. Қорытындылау:

  1. «Ой толғаныс»: Бүгінгі сабақтан не алдым?

 

Білемін Білдім Білгім келеді
  1. Өзара бағалау: Оқушылармен бірігіп оқушы білімін бағалау.

Бағалау парағы

Аты- жөні ______________________

Қызмет түрі Бағалау
1 Үй жұмысын тексеру
2 Графикалық диктант
3 Жасырын сөзді тап
4 Деңгейлік тапсырмалар
5 Шығармашылық тапсырмалар

 

  1. Үй тапсырмасы: Құрамында дәрежелері бар өрнектерге есептер құрастыру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Графикалық диктант: иә-                 жоқ

Негіздері бірдей дәрежелерді бөлгенде негізін өзгеріссіз қалдырып, бөлінгіштің дәреже көрсеткішін бөлгіштің дәреже көрсеткішіне қосамыз (азайтамыз)

— (а 3)2 = а 5 тең (а 6)

— (- 3х2у8)2 = 9х4у16

— Дәрежені дәрежеге шығарғанда, негізін өзгертпей  дәреже көрсеткіштері қосылады.

— 3-5 ∙ 33 =  тең ()

— Бөлшекті дәрежеге шығарғанда, оның аламының да, бөлімінің де әрбір көбейткішін осы дәрежеге шығарады.

— (2999+ 3001)0 = 6000 –ға  тең?

— Негіздері бірдей дәрежелерді көбейткенде, олардың дәреже көрсеткіштерін қосып, негіздерін өзгеріссіз қалдырамыз .

— (-а)10 ∙ а5  ∙ (- а)3 =  а 18    (- а 18)

 

  1. Графикалық диктант: иә-                 жоқ

Негіздері бірдей дәрежелерді бөлгенде негізін өзгеріссіз қалдырып, бөлінгіштің дәреже көрсеткішін бөлгіштің дәреже көрсеткішіне қосамыз (азайтамыз)

— (а 3)2 = а 5 тең (а 6)

— (- 3х2у8)2 = 9х4у16

— Дәрежені дәрежеге шығарғанда, негізін өзгертпей  дәреже көрсеткіштері қосылады.

— 3-5 ∙ 33 =  тең ()

— Бөлшекті дәрежеге шығарғанда, оның аламының да, бөлімінің де әрбір көбейткішін осы дәрежеге шығарады.

— (2999+ 3001)0 = 6000 –ға  тең?

— Негіздері бірдей дәрежелерді көбейткенде, олардың дәреже көрсеткіштерін қосып, негіздерін өзгеріссіз қалдырамыз .

— (-а)10 ∙ а5  ∙ (- а)3 =  а 18    (- а 18)

 

  1. Графикалық диктант: иә-                 жоқ

Негіздері бірдей дәрежелерді бөлгенде негізін өзгеріссіз қалдырып, бөлінгіштің дәреже көрсеткішін бөлгіштің дәреже көрсеткішіне қосамыз (азайтамыз)

— (а 3)2 = а 5 тең (а 6)

— (- 3х2у8)2 = 9х4у16

— Дәрежені дәрежеге шығарғанда, негізін өзгертпей  дәреже көрсеткіштері қосылады.

— 3-5 ∙ 33 =  тең ()

— Бөлшекті дәрежеге шығарғанда, оның аламының да, бөлімінің де әрбір көбейткішін осы дәрежеге шығарады.

— (2999+ 3001)0 = 6000 –ға  тең?

— Негіздері бірдей дәрежелерді көбейткенде, олардың дәреже көрсеткіштерін қосып, негіздерін өзгеріссіз қалдырамыз .

— (-а)10 ∙ а5  ∙ (- а)3 =  а 18    (- а 18)

 

1,4с4∙20с10   (І)     5в5)2    (Л)        (2а2х)3  (М)        7с8 (2с3)2  (І)    (а6х2)3    (Б)

102 – 52   (Қ)         (А)     (7-9)5∙1250   (З)    х12 ∙ (х2)3    (Ы)   

х5 :(х∙х4)   (А)     3 а3 ∙ (-ав2)4 )

 

Б Қ Л З Н
а18х6 75 10в10 -32 7в8
Ы І А М  
Х18 28с14 1 6х3

 

 

1,4с4∙20с10   (І)     5в5)2    (Л)        (2а2х)3  (М)        7с8 (2с3)2  (І)    (а6х2)3    (Б)

102 – 52   (Қ)         (А)     (7-9)5∙1250   (З)    х12 ∙ (х2)3    (Ы)   

х5 :(х∙х4)   (А)     3 а3 ∙ (-ав2)4 )

 

Б Қ Л З Н
а18х6 75 10в10 -32 7в8
Ы І А М  
Х18 28с14 1 6х3

 

 

 

1,4с4∙20с10   (І)     5в5)2    (Л)        (2а2х)3  (М)        7с8 (2с3)2  (І)    (а6х2)3    (Б)

102 – 52   (Қ)         (А)     (7-9)5∙1250   (З)    х12 ∙ (х2)3    (Ы)   

х5 :(х∙х4)   (А)     3 а3 ∙ (-ав2)4 )

 

Б Қ Л З Н
а18х6 75 10в10 -32 7в8
Ы І А М  
Х18 28с14 1 6х3

 

 

 

1,4с4∙20с10   (І)     5в5)2    (Л)        (2а2х)3  (М)        7с8 (2с3)2  (І)    (а6х2)3    (Б)

102 – 52   (Қ)         (А)     (7-9)5∙1250   (З)    х12 ∙ (х2)3    (Ы)   

х5 :(х∙х4)   (А)     3 а3 ∙ (-ав2)4 )

 

Б Қ Л З Н
а18х6 75 10в10 -32 7в8
Ы І А М  
Х18 28с14 1 6х3

 

 

Бағалау парағы

Аты- жөні ______________________

Қызмет түрі Бағалау
1 Үй жұмысын тексеру
2 Графикалық диктант
3 Жасырын сөзді тап
4 Деңгейлік тапсырмалар
5 Шығармашылық тапсырмалар