Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздіктерді шешу

96

6- сыныпқа өткізген ашық сабақ

Сабақтың тақырыбыБір айнымалысы бар сызықтық теңсіздіктерді шешу

Сабақты  мақсаты:

Білімділік:  Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздіктерді шешу дағдыларын  қалыптастыру.

Дамытушылық:  Ойлау қабілеттерін, өз беттерімен жұмыс жасауын дамыту, математикаға деген қызығушылығын арттыру.

Тәрбиелік:  Алған білімдеріне жауапкершілікпен  қарауға,  өз мүмкіндігіне  сенуге, үлкен жетістікке  ұмтылуға үйрету

Сабақтың түрі:   Жарыс сабақ

Сабақтың барысы: 1. Сабақты ұйымдастыру

  1. Оқушылардың өтілген тақырыпты игеру барысын тексеру.

Сабақтың әдіс-тәсілдері: Тараудағы есептерді шығартып, оған шолу жасау.

 Көрнекіліктер: Тарауға байланысты презентация.

  Үйге тапсырма: № 1016-1019;   № 1012-1013

  1. «Бастау» 1).    Есептегі дұрыс жауапты табыңыздар: Ауызша есеп:

Дүкеннен жаңадан 4 қораптан көп, 6 –ты қораптан кем  бірдей түрлі-түсті карандаш сатып алынды.

Неше қорап карандаш сатып алынды? Бір қорапта қанша карандаш бар ? Барлық қораптағы (төмендегі) карандаш санының қайсысы дұрыс?

92, 36, 76, 90

Жауабы;  1-қорапта 18 карандаш бар. Барлығында 90 карандаш бар.

2).      Теңсіздік арқылы шығарыңыздар:

Берілген жұп сан мен 3 еселенген келесі жұп санның қосындысы 32-ден  кем. Осы шартты қанағаттандыратын ең үлкен жұп санды табыңдар.

Шешуі: х-жұп сан, (х+2)-келесі жұп сан.

х+(х+2).3 < 32

х+3х+6<32

4х<26

х<26:4

х< 5,15;       (-∞; 5,15)  Жауабы: Ең үлкен жұп сан: 6

I I .«Шың»         
Екі қаланың арақашықтығы 300 км-ден кем болатын. Пойыз бір қаладан шығып екінші қалаға қарай 3 сағ жүргенде екінші қалаға дейін 45 км қашықтық қалды? Пойыздың жылдамдығын бағалаңдар.

 

300 >s;  t=3сағ

S2=45км; х-?

 

 

S1+45= S;  S1+45<300;  S1=3х

3х+45<300

х<85              Жауабы: 85 км/сағаттан кем

I I I.                « Қияға самғау.»

                         Теңсіздікті шешіңіздер:

    

  1. 5у+9≤3-7у                                           3.          ¼-у/3≥ 1/3-у

 

                                                                     [1/8; +∞)

(-∞;-0,5]           

 

  1. 3х+1≤4х-5                                      6.         х/6+1/2>х-1/3

[6; +∞)                                                         (-∞;1)           

 

 

 I V.                          «Мерген»           Тестпен жұмыс

 

1).           Сан аралықтарының дұрыс атын схема түрінде сызып көрсетіңіздер.

 

  1. Интервал; сәуле;      жартылай интервал;      кесінді;       ашық сәуле;

 

   (-∞;-4]           2. [-3;5]                   3. (-1;8]                  4. (0;8)            5.[-9; +∞]

 

     -3 ≤ х ≤5                 -1<х ≤8                    0 <х <8                    -9 ≤х            х <-4

 

 

2).                              Теңсіздікті шешіңіздер:

 

3-2(у-1) >8+у                               5(у+2)+14<6-у                           9-(5х+1)/2 > х+5

 

А. у <-1                                         В.у<-3                                              В. х >-2/3        

 

3).                            Теңсіздіктерді мүшелеп бөліңіздер:

 

15 >7 және 3 <7                                        21 <35 және 7 >5

А. 5>1                                                                              В.  21 <35

 

  1.  № 1036.  (кітаппен жұмыс)

Луговой және Шу аудандарының арасы 110 км. Лугвойдан 14 км/ сағ жылдамдықпен велосипедші шықса, оған қарама-қарсы бағытта Шудан мотоцикелші шықты. Олар бір –бірімен 2,5 сағаттан кем уақыт өткенде кездесуі үшін мотоцикелшінің жүру жылдамдығын бағалаңдар.

S=110км

 

 

Луговой14км/сағ
Шу

 

 

Х- мат. Жылдамдығы-?

14 км/сағ –велосипедшінің жылдамдығы

 

Шешуі:110 /(14+х) < 2,5

              110<2,5.(14+х)

               110<35+2,5х

                75<2,5х

                х>30                                                Жауабы: 30 км/сағ артық        

 

V I.                                           «Шарықтау»

 

  1. 7≤2х+3 ≤11                                  3.   -2<(8+х)/7<4

         Жауаптары:   1. 2≤х≤4       3.   -22<х<20

 

  1. -3 ≤1+2х ≤7                                         4. -7≤(2х+1)/2<2

Жауаптары:   2.    -2 ≤х ≤3       4. -5≤х<1,5

 

V I I.                                            «Сергіту»

 

  1. Сан аралығы  (интервал)
  2. Шешімдері бірдей теңсіздіктер. (мәндес)
  3. Сан түзуіндегі қыздың аты. (сәуле)
  4. О нүктесінен бірдей қашықтықтағы нүктелерден құралған тұйық сызық. (бірлік кесінді)
  1. Көбейткіш теңсіздіктердің теңсіздік белгілерін қалай етіп аламыз.

                                                                                                  (бірдей)

  1. Бөлгішін кері теңсіздікке айналдырып көбейту. (бөлу)

 

 

V III. Сабақты қорытындылау, рефлексияІ.      

ІX.     Оқушыларды білім деңгейлеріне қарай бағалау.