Информатика дарабозы

Сабақтың тақырыбы: «Информатика дарабозы»

Сабақтыңмақсаты:

Білімділік:оқушылардың информатика пәнінедегенқызығушылықтарынарттыру, танымдықіс — әрекеті мен ақпараттықмәдениетінқалыптастыру.

Дамытушылық:ойлауқабілеттеріндамыту, сөзмәдениетінжетілдіру, шығармашылықізденістерінарттыру.

Тәрбиелік:өзбілімдеріндамытуға, бір–бірінқұрметтеуге, информатика тарихынбілугетәрбиелеу.

Сабақтыңтипі:Сыныптантысжұмыс

Сабақтыңтүрі:сайыссабақ

Жабдықталуы:Компьютерлер, интерактивтітақта, тапсырмалар, викториналықсұрақтар.

Көрнекілігі: Слайд презентация, кеспеқағаздар.

Пәнаралықбайланыс:ағылшынтілі, қазақтілі, математика, орыстілі.

Сабақтыңөтубарысы:

І. Ұйымдастыру.

  1. Сыныпоқушыларынтүгендеу.
  2. Сабақжоспарынтаныстыру.
  3. Жетон арқылы оқушы тандау. 10 оқушыға дейін. (алғашқы 1-10 дейінгі сандар алған оқушылар ойынға қатысушылар).

Жарыскезеңдері:

І. “Бәйге” (Сайыскерлерге 10 сұраққойылады.Дұрысжауапқа 10 ұпайберіледі).

ІІ. “Тіл — өнер” (Жұмбақталып 10 жасырынсөзоқылады. Солсөздітауыпқазақ, орыс, ағылшынтілдеріндеайтқаноқушыға 30 ұпай, ал екітілдеайтса 20 ұпай, біртілдеайтса 10 ұпай).

ІІІ. “Көкпар” (Логикалықесептерберіледі, дұрысжауапқа 10 ұпай).

ІV. “Адасқанәріптер” (Дұрысжауапқа 5 ұпай).

  1. «Кім жылдам?» (Информатикаға қатысты торкөзде сөздер жасырылған дұрыс жауапқа 5 ұпай)
  2. “Жорға” Қалған 2 оқушыға 10 — 10 – нансұрақтароқылады, көпұпайжинағаноқушы “Информатика дарабозы” атанады.

VII. Марапаттау.

 

Әділқазы алқасын сайлау.

 

Жүргізуші: Құрметтіұстаздар мен оқушылар! «Информатика дарабозы» аттысайысымызғақошкелдіңіздер!

Компьютер – сенің көмекшің

Қаламың, әрі қағазың!

Керек емес демессің,

Аздаған болса хабарың.

Үйрену керек бәрін де –

Ақпараттық заманың! – дей келе «Информатика дарабозы» атты ойынымызға қатысушыларды қошеметтейік. Енді қазір алдарыңызға жеребе тасталды, барлығымыз бір-бір жеребе алайық. 1-10 дейінгі сандары бар жеребе алған оқушылар сайысқа қатысушылар. ал қалған оқушылар артқы орындарға жайғаса беріңіздер.

Мәңгі бақи есте қалар,

Қызықты бір жиын болсын

Білімдірек шәкірт озар,

Сұрақтары қиын болсын – дей отырып, ойынымыздың «Бәйге» деп аталатын І кезеңін бастайық. Бұл бөлімде ойыншыларға сұрақтар қойылады. Жауап нақты, тез болу керек. Қай оқушы қолындағы жалаушаны бірінші көтереді, сол ойыншы жауап береді. Әр дұрыс жауапқа 10 ұпай беріледі.

  1. Ақпараттың неше түрі бар? (5 түрі бар)
  2. Ақпараттық процестерді атаңыз. (сақтау, өңдеу, жеткізу).
  3. Компьютердің негізгі құрылғыларына не жатады? (жүйелік блок, монитор, пернетақта, тышқан).
  4. «Ақпарат» сөзі латынның қандай сөзінен шыққан?             (informatio)
  5. Пернетақтаның неше пернесі бар? (104 пернесі бар)
  6. Алғашқыесептеуқұрылғысы? (саусақтар)
  7. Компьютердің миы. (процессор)
  8. Жалпы желіге қосылу үшін қажетті құрылғы (Модем)
  9. Адам мен компьютер арасындағықарым – қатынас (Интерфейс)
  10. Вирустыңкеріәсерінжоятын программа (Антивирус)

 

Жасдостарым, мұныайтпаймыннесіне,

Информатиканықұрметтеуменіңесімде.

Қазақ, орыс, ағылшынтілінбілсеңіз,

30 ұпай, шәкіртімсағаннесібе, — дей келе “Тіл — өнер” аттыІІ кезеңімізді  бастайық. Бұл бөлімде жұмбақ беріледі. Жауабын тауып, сөзді орысшаға, ағылшынға аударасыздар. Бір тілде жауап берсе 10 ұпай, екі тілде жауап берсе 20 ұпай, 3 тілде жауап берсе 30 ұпай қосылады.

 

  1. Төртбұрыштыәйнек,

Тұныптұрған әлек. (монитор — монитор)

 

  1. ҰзынтұраЖалқаубек,

Тұрмайылғижатады.

Қозғалақалсаартынан,

Ешбірбелгіқалмайды. (бос орынпернесі — пробел — blank)

 

  1. Бұтақорнындамыңбіринесі,

Компьютер жанымекені (кактус — cactus — тікенекгүл)

 

  1. Тетігінбассаңалаңсыз,

Жазадықалам, қағазсыз (пернетақта — клавиатура — keyboard)

 

  1. Батырмасынбасасың

Қажеттіфайлдыашасың (тышқан — мышка — maus)

 

  1. Жоқ өзінде бас та, қас та, мойын да,

Ұзындығы жазулы тұр бойында.

            (сызғыш, линейка, a ruler)

  1. Қабат-қабат қаттама

Ақылың болса аттама.

(кітап, книга, book)

 

  1. Түйеқұс таразыда бір аяғымен тұрғанда 12 кг. тартады. Ал егер екі аяғымен тұрса, қанша тартады?

(он екі, двенадцать, twelve)

  1. Батырмасын басасың

Қажетті файлды ашасың

(тышқан, мышь, mouse)

  1. Жақтаулар арқылы шектеледі

Бейнебетте төртбұрыш болып бейнеленеді.

(терезе, окно, windows)

 

Қойылғансұрақесепке,

Ойланыпжауапіздейік.

Уақыттытеккеөткізбей,

Қатесінанықтапберейік, -дей келе “Көкпар”атты ІІІ кезеңімізді бастайық. Бұл бөлімде логикалықесептерберіледідұрысжауапқа 10 ұпай. Және осы бөлімнің қорытындысы бойынша аз ұпай жинаған 3 оқушы ойыннан шығады.

 

  1. Бөлмедегіәрбұрыштабірмысықтанжәнеоғанқарама – қарсыүшмысықтанотырса, бөлмеденешемысық бар? — 4
  2. Үстелүстіндеүш стакан шиетұр. Марат бір стакан шиеніжепқойды.
    неше стакан қалды? — 3 стакан
  3. Үш ат жегілген шана бір сағатта 15 км жүріп өткен. Әрбір аттың жылдамдығы қандай еді?

(15км/сағ)

  1. Доптылақтырғанда, допсолізіменкеріқайтуүшін оны қалайлақтырукерек? — жоғары–
  2. Қараңғыбөлмедемайшам мен керосин лампасы бар. Бірінші не жағасыз? – шырпы–
  3. Баспалдақ 15 басқыштантұрады.Баспалдақтыңортасындатұруүшіннешіншібасқыштатұрукерек? – 8.

 

Жарысайық сайыста,

Кімнің ойымықты екен?!

Кімніңкүшіаздаубоп,

Кімозыпалғашықтыекен деп, ІІІ кезеңбойыншаұпайы аз 3 оқушыға «Ойындажеңілсеңіз де, өмірдежеңілмеңіздер» — депшығарыпсалайық.Енді әділқазылар алқасына сөз беріледі.

 

Жүргізуші.Ойынымыздың IV  кезеңі “Адасқанәріптер”бұл кезеңде информатикаға қатысты сөздер берілген. Осы адасқан әріптер арқылы дұрыс сөз құрастыру. Дұрысжауапқа 5 ұпай.

  1. Нимотор ———— Монитор
  2. Пьюромтек ——- Компьютер
  3. Енрепатқат ——— Пернетақта
  4. Лайф —————- Файл
  5. Рльоукятакл —— Калькулятор
  6. Атқсуа ————— Сақтау
  7. Аэкторикелн —— Электроника
  8. Дңеөу ————— Өңдеу

ІV кезеңқорытындысыбойыншаұпайы аз 3оқушыға «Ойындажеңілсеңіз де, өмірдежеңілмеңіздер» — депшығарыпсалайық. Әділ қазы алқасына сөз берейік.

 

Жүргізуші.

  1. «Кім жылдам?»атты бесінші кезеңімізді бастайық. Берілген торкөздердегі әріптерден кім жылдам және информатикаға қатысты атауларын табар екен?

 

 

 

 

МКАКОМП
ОНКСТНЬ
ВИТУЫАЮ
ИТОРШҚТ
РПСКАРЕ
УЕЕТНЕР
СРНАҚТА

 

 

 

 

 

 

 

 

Жауап: бұлжерде7 информатикаға қатысты сөзжасырылған(МОНИТОР, КОМПЬЮТЕР, ВИРУС, КАКТУС, ПЕРНЕТАҚТА, СКАНЕР, ТЫШҚАН)

Енді әділқазылар алқасына сөз беріп, осы кезеңнен аз ұпай жинаған 2 оқушының ойыннан шығарып салайық.

 

Жүргізуші. VI. “Жорға” қалған2 оқушыға 10 — 10 – нансұрақтароқыладыкөпұпайжинағаноқушы “Информатика дарабозы” атанады.

1 оқушы.

  1. Ақпараттықағазғабасыпшығаратынқұрылғынықалайатаймыз? (Принтер)
  2. Қағаздағыақпараттыкомпьютергетікелейенгізетінқұрал (Сканер)
  3. Компьютердіңақылойы? (Процессор)
  4. Терезеніңорысшаатауы? (Окно)
  5. Суретсалуғаарналғанграфикалықредактор?(Paint)
  6. Алғашқыесептеуқұрылғысы (Саусақ)
  7. Ақпараттыңеңкішіөлшембірлігі (Бит)
  8. Бір байта неше бит бар? (8)
  9. Алгоритмніңграфиктіктүрдебейнеленуі (Блок — схема)
  10. Компьютергезақымкелтіретінарнайышағын программа (Вирус)

2 оқушы.

  1. ЭЕМ — мен жұмысжасаукезіндеэкраннанқаншақашықтықтаотырукерек? (60 — 70)
  2. «Paint» қандай редактор? (графиктік)
  3. Ақпараттыңеңкішіөлшембірлігі (Бит)
  4. «Ақпарат» сөзіқайтілденшыққан? (Латын)
  5. Дүниежүзілікжелі? (Интернет)
  6. Бас әріптеррежимініскеқосупернесі? (CapsLock)
  7. Екіліксанаужүйесініңсандары? (0 мен 1)
  8. Компьютердіңмиы (Процессор)
  9. Вирустыжоятын программа (антивирус)
  10. Дыбысжазуқұрылғысы (Микрофон)

 

Әділқазыларға сөз беріледі. Ойынның қорытындысы айтылып, оқушыларды марапаттау.

 

Жүргізуші.Бүгінгікөріптамашалаған«Информатика дарабозы» атты ьсайысымызөзмәресінежетті. Зейінқойыптыңдағандарыңызүшіналғысымызшексіз!