Қабдеш Жұмаділов «Қозыкүрең» әңгімесін оқыту
Құланды орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Нұрекешова Айжанның
5-сынып әдебиет пәнінен қысқа мерзімді жоспары
2013-2014 оқу жылы
Сынып | 5-сынып | ||||
Мерзімі | 17.04.2014 жыл | ||||
Тақырыбы | Қабдеш Жұмаділов «Қозыкүрең» әңгімесін оқыту | ||||
Мақсаты | Әңгіме мазмұнымен таныстыру. Қазақ пен қырғыз арасындағы ұлттық құндылықтарды анықтау. | ||||
Күтілетін нәтиже | Әңгіменің мазмұнын ашады. Қазақ пен қырғыз арасындағы ұқсастықтар мен айырмашылықтар | ||||
Ойлау құралдары | Интерактивті тақта, бағалау смайликтері, постер, маркер, жылқының суреті | ||||
Қажетті әдіс – тәсілдер | «Қарлы кесек» әдісі, Шеңбер әдісі, Өз жартыңды тап | ||||
Деңгейі, мақсаты | Сұрақтар мен тапсырмалар(түрткі) | Талап | Оқушының іс-әрекеті (нәтиже) | Уақыты | Бағалау |
Ұйымдастыру кезеңі | «Қажымұқан», «Сабалақ», «Ақырғы бәйге» топтарына бөлу. | Тапсырмалар берілген қима қағаздар арқылы топқа бөліну керек | Тапсырмаларды дұрыс орындап, топқа бөлінеді. | 2 мин | |
Білім Шығарманың тақырыбын аша отырып, оқушының қызығушылығын ояту | Теориялық білімін тексеру: 1. Неге шығарма Қозыкүрең деп аталған? 2.Қазақ әдебиетінде жылқы бейнесінің суреттелуі? | 1.Шығарманың Қозыкүрең аталу себебін анықтау керек 2.Қазақ әдебиетінде жылқы бейнесінің суреттеу керек | Оқушылар ой қозғайды. Шығарманың Қозыкүрең аталу себебін өз айтады. Қазақ әдебиетінде кездесетін жылқы бейнелерін еске түсіреді. | 5 мин | Өзара бағалау, өзін өзі бағалау |
Түсіну Шығарманың толық мазмұнын түсіну | «Қарлы кесек» әдісі арқылы тақырыпты түсіндіру | 1.Әңгіменің толық мазмұнын білуі керек
| Әңгіменің мазмұнын толық біледі.
| 15 мин
| Оқушыларды бағалау бетшелері |
Қолдану Жазушы идеясына зер салдырту | Басты оқиға не туралы? Әңгімедегі кейіпкерлер бейнесі. Отанға деген сағыныш ұғымын қалай түсінеміз? | Басты оқиғаны анықтау керек. Кейіпкерлер бейнесін аша білуі керек. Туған жерге деген сағыныштың қандай болатынын сезінуі керек | Басты оқиғаны анықтайды. Кейіпкерлер бейнесін ашады. Туған жерге деген сағынышты түсінеді. | 3 мин | Формативті бағалау |
Талдау Қазақ пен қырғыз арасындағы ұлы достық | Қазақ пен қырғыз арасындағы достықты қалай бағалайсыңдар? «Қазақ пен қырғыз бір туған» деген сөзді қалай түсінесіңдер? Қазақ пен қырғыздарға ортақ қандай құндылықтар бар? | Қазақ пен қырғыз арасындағы достық туралы, ортақ құндылықтар туралы айту керек. Қырғыздардың өздеріне тән қасиеттері жайлы айту керек. | Қазақ пен қырғыз достығын, ортақ қасиетін сипаттайды. Қырғыздардың өздеріне тән қасиеттері жайлы әңгімелейді. | 5 мин | Сумативті бағалау |
Жинақтау Сағыныш сезімін ұғындыру | Сағыныш сөзінің мәнін қалай түсінесіңдер? Кімдерді, нелерді сағынуға болады? Сағыныш бүгінгі әңгімеге арқауы бола ала ма? | Сағыныш туралы кластер қорғау. Әңгіменің негізгі түйінін ашу. | Сағыныш туралы өз ойларын ортаға салып, топ болып кластер қорғайды. | 6 мин | Топтық бағалау |
Бағалау Шығармадағы негізгі ойды түйіндеу
| «Өз жартыңды тап» ойыны. Қима қағаздар арқылы сұрақтар мен жауаптарын сәйкестендіру. Жұппен жұмыс жүргізу.
| Мәтінмен топ, жұп болып жұмыс істей білу керек
| Қима қағаздардағы сұрақтар мен жауаптарын сәйкестендіріп, жұптық жұмыс жасайды. | 5 мин | Жұптық бағалау |
Үйге тапсырма | Композициялық құрылымына талдау | Композициялық құрылымына жіктеу. | Композициялық құрылымына жіктейді | 1 мин | |
Бағалау | Кері байланыс жасау | Стикерлер таратылады
| Стикерлерге пікірлерін жазады | 3 мин | Бағалау парақша-лары арқылы бағалау. Оқушыларды мадақтау. |
Құланды орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Нұрекешова Айжанның
5-сынып әдебиет пәнінен қысқа мерзімді жоспары
2013-2014 оқу жылы
Сынып | 5-сынып | ||||
Мерзімі | 19.04.2014 жыл | ||||
Тақырыбы | «Қозыкүрең» әңгімесінің көркемдік ерекшелігі | ||||
Мақсаты | Композициялық құрылымын ашу. Шығармашылық ізденіске жетелеу. | ||||
Күтілетін нәтиже | Композициялық құрылымын талдай алады. Шығармашылық қабілеттері дамиды. | ||||
Қажетті құралдар | Компьютер, интерактивті тақта, постер, маркер | ||||
Қажетті әдіс – тәсілдер | «Миға шабуыл» әдісі, «Оқу және талдау» әдісі, ертегі жазу, «Білемін. Білдім. Білгім келеді» | ||||
Сабақ кезеңдері | Сұрақтар мен тапсырмалар(түрткі) | Талап | Оқушының іс-әрекеті (нәтиже) | Уақыты | Бағалау |
Ұйымдастыру кезеңі | «Молекула» әдісімен топқа бөлу. | «Молекула» әдісі арқылы музыкамен топқа бөлу керек. | «Молекула» әдісімен топқа бөлінеді. | 2 мин | |
Білу Әңгіме құрылымын білу. | Миға шабуыл: Оқиға қалай басталады? Шығарманың ерекше әсерлі тұсы қандай? | Оқиға желісін білуі керек. Шығармадан өзіне әсер еткен оқиғасы туралы ойын жеткізе білуі қажет. | Оқиғаны баяндап айтады. Шығармадан алған әсері жайлы ой бөліседі. | 3 мин | Өзіндік бағалау |
Түсіну Шығармада әңгіме болатын тарихи оқиға жайлы түсінік қалыптастыру. | Шығармада қазақ пен қырғызды жақындастырған қандай оқиға? Қазақ халқының басынан қандай тарихи оқиғалар өткен? | Қасіретті оқиғалардың қазақ тарихындағы орны жайлы білуі керек. | Қасіретті оқиғалардың қазақ тарихындағы орны жайлы біледі. | 3 мин | Смайликтермен бағалау |
Қолдану Шығармашылық ізденіске жетелеу | «Менің тұлпарым», «Туған жерге келе жатқан Қозыкүрең» тақырыбында сурет салу, сурет бойынша әңгімелеу | «Менің тұлпарым», «Туған жерге келе жатқан Қозыкүрең» тақырыбында сурет салу | «Менің тұлпарым», «Туған жерге келе жатқан Қозыкүрең» тақырыбында сурет салады | 7 мин | Критерий бойынша бағалау |
Талдау Шығарманың композициялық құрылымын талдау, көркемдегіш құралдарын табу. | «Оқу және талдау» әдісі: 1. Оқиғаның басталуы,шарықтау шегі,шиеленісуі, оқиғаның шешімі қандай көріністерде бейнеленеді? 2. Әңгіме желісінде тілдің көркемдегіш құралдарының қолданылуы | 1. Композициялық құрылымына талдау жасай білу керек 2. Көркемдегіш құралдарын таба білу керек
| 1) Оқушылар композициялық құрылымын талдайды. 2) Көркемдегіш құралдарды табады | 10 мин | Топтық бағалау |
Жинақтау Шығарманың композициялық құрылымы жайлы түсініктерін бекіту | «Хаттар ұяшығы». Тақырып бойынша сұрақтар жазып хаттар ұяшығына салады. Сосын оқушылар сұрақтарды алып, жауап береді. | Тақырып бойынша бір-бірден сұрақ жазуы керек. | Тақырып бойынша хаттар ұяшығына салынған сұрақтарға жауап береді. | 3 мин | Смайликтермен бағалау |
Сергіту сәті | Төрт түліктің төлдерді атап, қимылдары мен дауыстарын салу | Төрт түліктің төлдерін атап, қимылы мен дауыстарын салу керек. | Төрт түлікті төлдерін атап, қимылы мен дауыстарын салады. | 2 мин | Формативті бағалау |
Бағалау Шығармашылық жұмыс жүргізу
| «Қиялымдағы Қозыкүрең» ертегі жазу | «Қиялымдағы Қозыкүрең» тақырыбында ертегі жазу керек
| «Қиялымдағы Қозыкүрең» тақырыбында ертегі жазу керек | 10 мин | Критерийлер бойынша бағалау |
Үйге тапсырма | Қазақ тарихындағы жылқының алатын орны жайлы мәлімет жинақтау | Жылқының тарихи оқиғаларда алатын орны жайлы мәлімет жинақтау керек. | Жылқының тарихи оқиғаларда алатын орны жайлы мәлімет жинақтайды. | 1 мин | |
Бағалау | «Білемін. Білдім. Білгім келеді» | Кері байланыс парағын тарату | Кері байланыс парағын толтырады. | 4 мин | БББ |
Құланды орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Нұрекешова Айжанның
5-сынып әдебиет пәнінен қысқа мерзімді жоспары
2013-2014 оқу жылы
Сынып | 5-сынып | ||||
Мерзімі | 22.04.2014 жыл | ||||
Тақырыбы | Әңгімедегі Қозыкүрең бейнесі | ||||
Мақсаты | Құлагер мен Қозыкүреңді салыстыру. Қозыкүрең бейнесін ашу Жылқы малының қасиеттілігін, адам өміріндегі маңызын ұғындыру | ||||
Күтілетін нәтиже | Өткен сабақтағы алған білімдерімен байланыстыра отырып салыстырады, Жылқы малының қасиеттілігін, адам өміріндегі маңызын дәлелдейді | ||||
Қажетті құралдар | Постер, маркер, стикер, интерактивті тақта, музыкалық аппарат, колонка | ||||
Қажетті әдіс – тәсілдер | «Миға шабуыл» әдісі, «Топтастыру» әдісі, «Инцерт» әдісі, Венн диаграммасы | ||||
Сабақ кезеңдері | Сұрақтар мен тапсырамалар(түрткі) | Талап | Оқушының іс-әрекеті (нәтиже) | Уақыты | Бағалау |
Ұйымдастыру кезеңі | Әндер бойынша бөлу. («Елім менің», «Сарыжайлау», «Анаға сәлем» әндері бойынша) | Әндерден үзінділері жазылған қима қағаздар арқылы топқа бөліну керек
| Әндерден үзінді жазылған қима қағаздар арқылы топқа бөлінеді | 1 мин | |
Білу Қозыкүрең бейнесін ашу | «Түртіп алу» Мәтінді топтарда толық талқылау, Қозыкүрең бейнесін ашу | Шығарманы толық талдап шығу керек | Шығарманы толық талдайды | 4 мин | Смаликтермен бағалау |
Түсіну «Жылқы-сәндік» сөзінің мәнін түсіндіру. | «Түйе – байлық, қой – мырзалық, жылқы – сәндік» сөзінің мағынасын ашу. | «Түйе – байлық, қой – мырзалық, жылқы – сәндік» деген сөздің мағынасын түсіндіруі керек. | «Түйе – байлық, қой – мырзалық, жылқы – сәндік» деген сөздің мағынасын түсіндіреді. | 2 мин | Өзара бағалау |
Қолдану Жылқы. Қозыкүрең сөздерін қолданып өлең құрастыру | С э н к у э н әдісі бойынша «5 жол өлең» құрайды 1. Кім? Не? Жылқы. Қозыкүрең. 2. Қандай? 3. Не істейді? 4. Сөйлем. 5. Синоним. | «Сэнкуэн» әдісі бойынша өлең құрастыру керек. | «Сэнкуэн» әдісі бойынша өлең құрастырады. | 3 мин | Екі жұлдыз, бір тілек |
Талдау Қазақ әдебиетіндегі жылқы бейнесінің тақырыптық үндестігін ашу | 1.Қазақ әдебиетіндегі қандай шығармаларда жылқы бейнесі кездеседі? 2.Құлагермен Қозыкүрең бейнесін салыстырыңдар. Қозыкүреңнің қандай ерекшелігін байқадыңдар? 3.Жылқы малына қатысты қандай мақал – мәтелдерді білесіңдер? | 1.Өткен тақырыптарға шолу жасау керек 2.Венн диаграммасы арқылы салыстырып,Қозыкүреңнің ерекшелігін анықтау керек 3.Жылқы малына қатысты мақал – мәтелдерді тауып, мағынасын ашу керек | 1.Өткен тақырыптарға шолу жасайды 2.Венн диаграмасы арқылы салыстырып,Қозыкүреңнің ерекшелігін анықтайды 3.Жылқы малына қатысты мақал – мәтелдерді табады мағынасын ашады | 5 мин | «Шаршы» |
Сергіту сәті | «Қара жорға» биіне билеу | Үш топтан бір-бірден оқушы шығып «Қара жорға» биінің қимылын салып, топ мүшелері соны қайталап билеуі керек. | Үш топтан бір-бірден оқушы шығып «Қара жорға» биінің қимылын салады, қалған топ мүшелері соны қайталап билейді. | 3 мин | |
Жинақтау Жылқы малының қасиеттілігін, пайдасын ұғындыру | 1.Қозыкүрең бейнесі арқылы жылқы малының қасиеттіліген дәлелдеу. 2.Жылқының жасына қарай жіктеу. 3.Жылқының қазақ қоғамындағы маңызын ашу (Жылқы-көлік, жылқы-тағам, жылқы-бәйге) Постер қорғау
| Оқушылар жылқының қандай өзге жануарлардан айырмашылығы бар екенін айтуы керек. Жылқыны жасына қарай жіктеу білуі. Жылқының қазақ қоғамындағы маңызын аша білуі керек. Постер жасауы тиіс | 1.Оқушылар жылқының ерекшелігін біледі. 2.Жылқыны жасына қарай жіктей алады. 3.Жылқының қазақ қоғамындағы маңызын ашып көрсетеді. | 15 мин | Өзін-өзі бағалау, топтық бағалау парақшалары |
Бағалау | «Менің тұлпарым» | Өз қиялындағы тұлпарларының бейнесін сипаттап, ойтолғау жазуы керек. | Өз қиялындағы тұлпарларының бейнесін сипаттап, ойтолғау жазады. | 8 мин | «Шаршы» әдісімен бағалау |
Үйге тапсырма | Жылқы тақырыбында өлең шығарып келу | Өз ойларын өлеңмен жеткізу керек | Өлең шығарып келеді. | 1 мин | |
Бағалау | Инцерт әдісі | Кері байланыс парағын іледі | 3 мин | Жиынтық бағалау Сабаққа қатысушыларды мадақтау. |