Масштаб. Суреттің трансформациясы

47

Сабақтың тақырыбы: Масштаб. Суреттің трансформациясы

Сабақтың мақсаты: сурет трансформациясын орындауды үйрету.

Оқушылар білуі тиіс: масштаб қүралы қай кезде пайдаланылатынын, трансформация-ның не екенін.

Оқушылар үйренуі тиіс: суреттің масштабын эртүрлі тэсілдермен өзгертуді, көлбеуді, суретті бүруды жэне сурет бөліктерін өзгертуді.

 

Сабақтың барысы

  • ¥йымдастыру кезеңі
  • Сабақтың мақсаты мен міндеттерін қою
  • Мэселе (проблема) қою

Біздің алғашқы тэжірибелік жүмысты естеріңе түсіріңдер (ойыншық). Суретті бояу үшін оның контуры қандай болуы керек? Қандай құрал контурдагы тесіктерді жабуга көмек-тесті? Сэтсіз эрекетті қалай болдырмауға болады?

IV   Жаңа тақырыпты түсіндіру

Суреттің бөлшектері масштабта дэл алынады. ХҮіпсіохуз операциясындай масштабты бір-

неше тэсілдермен өзгертуге болады.

Өз бумаларынан суретті ашу үсынылады.

Параграф мэтінінен тэжірибелік жүмысты орындау. Жүмыстың мақсаты — сүрақтарға жа­уап беру.

  1. Максималды масштабты қалай қоямыз?
  2. Негізгі режимге қалай ораламыз?
  3. Масштабты өзгертуде пернетақтаның қай пернесін басып түрып, тышқанмен қозғал-тамыз?
  4. Белгіленген бөліктің масштабын өзгертуге бола ма?
  5. Мэтінді масштабтағанда мэтіннің эріп өлшемі өзгере ме?
  6. Мэтін масштабын қандай жағдайда өзгертеміз? Жауапты жүмыстың эр кезеңін орын-дағанда эвристикалық эңгіме түрінде айтуға болады. «Трансформация» — латын тілі-і нен аударғанда, «өзгерту», «айналу» дегенді білдіреді.

Сұраңтар:

  1. Өзгертулермен қай жерде кездесеміз?
  2. Сурет бөліктерімен орындалатын операциялардың қайсысын трансформациямен са-| лыстырар едіңдер? Сендер сурет бөлігі өлшемін өзгертуді үйрендіңдер. Бүл да транс-формацияға жатады (өзгерту). Өлшемін өзгерту, кесіп алу, суретті бөлу командам-^ рын барлық суреттерде, белгіленген суреттерде, интерактивті тақтаны, проектор-] ды пайдаланып көрсетеді. Оқушыларға суреттің көлбеуін орындауға тапсырма беру. Жүмыс нэтижесін талқылау.
  3. Бүрыш белгісі теріс болуы мүмкін бе?
  4. Бүрыштың максималды белгісін қоюға бола ма? Неліктен?

Кесіп алу командасы — суреттің ерекшеленген бөлігін қалдырады. Бүл өте ыңғайлц мысалы, өрнектерді салуда олардың элементін саламыз, одан кейін оларды көшірі өрнекті жасаймыз, белгілеп, керек емес суретті өшіреміз.

V    Сабақты бекіту

Тақырыптағы тэжірибелік жүмысты оқушылар өздері орындайды, мүғалім кеңесші лінде, бақылап, нүсқау береді.

  • Жүмыс үстелінде «Пуск => Панель управление» — «Оформление» жэне «Персона-лизация» «Персонализация => Фон» командаларын орындау.
  • Таңдалған суретке тышқанның оң жағын басу.
  • «Открыть с помощью» — Раіпі; командасын таңдау.
  • Персонализация командасына оралу.
  • «Изменение рисунка» сілтемесін басу.
  • Терезені алмасу буферіне көшіру.
  • Тағы бір Раіпі терезесін ашу.
  • Алмасу буферінен суретті қою.
  • ¥наған персонажды белгілеу.
  • «Обрезка» командасын орындау.
  • Суреттерді бумаларында «персонаж» атымен сақтау.
  • Раіпі терезесіне фон суретімен өту.

13) «Вставить => вставить из» командасын орындап, персонаж файлын корсету.
Таңдалған деңгей бойынша тэжірибелік жүмысты компьютерде орындау.

VI   Сабақты қорытындылау

Тэжірибелік жүмыс нэтижесін тексеру, бағалау.

VII Үй тапсырмасы

  • 18. Тэжірибелік жүмысты аяқтау. Тақырып бойынша сурет дайындау. Тест жауаптары:

 

1 2 3 4 5 6
с В А А А