Баубек Бұлқышев «Шығыс ұлына хат»

155

 

№41 жалпы білім беретін орта мектебі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ жоспары

 

БАУБЕК БҰЛҚЫШЕВ

«ШЫҒЫС ҰЛЫНА ХАТ»

(7 класс)

 

 

 

 

 

 

Өткізген: Төреқұлова Л.Т

(қазақ тілі, әдебиеті пәні мұғалімі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ақтөбе-2013 жыл

 

 

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі: Төреқұлова Л.Т

ПӘНІ Қазақ әдебиеті КЛАСЫ  7а
ТАҚЫРЫП Баубек Бұлқышев «Шығыс ұлына хат»

 

 

МАҚСАТЫ Оқушыларға Баубек Бұлқышевтың өмірі мен шығармашылығы туралы мағлұмат бере отырып, көркем әдебиеттегі көсемсөз жанрын ұғындыру, «Шығыс ұлына хат» публиистикалық очергінің мазмұнын меңгерту.

 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Оқушылар эпистолярлық жанрдың не екенін ұғынады, отан үшін от кешкен  аға – апаларымыз туралы мағлұмат алады, өз ойларын еркін айтады, пікірлерін бағалайды.

 

 

КЕЗЕҢДЕРІ МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

1. Оқушылармен амандасамын

2. Топқа бөлемін, таңдаған суреттері бойынша топқа бөлінеді, психоло-гиялық көңіл-күй сыйлаймын

От. Қай кезде де, қандай жағдайда да от болып жанып, өз білімдерін насихаттай білетін жандар.

Су. Жандары жақсылықты сүйетін, көңілдері судай таза, жаңалықтарға жаны құмар оқушылар.

Күн. Жанындағыларға жылу сыйлап жарқырап жүретін сәуле шашып белсенділікпен жұмыс жасайтын топ.

Ай. Ойшыл да арманшыл, қиындық-тарға мойымайтын ержүрек,  батыл жандар.

3. Үйтапсырмасын қайталау

4. Бағалау әдісін түсіндіру: берілген жұлдызшаларды түстеріне қарай таратамын

1.      Амандасады

2.     От, су, күн, ай суреттерін таңдау арқылы 4 топқа бөлінеді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Кейіпкерлерге мінездеме

—          Лейтенант Ержан

—          қатардағы  жауынгер Кәкібай

—          жауынгер Көжек

—          санитар қыз Раушан

Топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар

 

Қызығушы

лықты ояту

(3 минут)

1. Күннің жадын жазып, жаңа тақырыпты хабарлаймын.

2. Сабақтың мақсатын оқушыларға анықтату.

1. Күннің жадын, жаңа тақырыпты дәптерлеріне жазады.

2. Берілген жайма қағазға әр топ бүгінгі сабақтың мақсатын түрлі-түсті маркермен жазып шығады

Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

1.      Баубек Бұлқышевтің өмір жолы мен шығармашылығымен таныстыру

2.      «Шығыс ұлына хат»  мазмұнын 4 топқа бөлу:

— жазушы хатын Махамбеттің ұранымен бастайды, байланыс бар ма?

— ана мен Отан-ана ұғымын автор қалай байланыстырады?

— автор хаттты кімге арнаған?

— хатта қазақтың қандай қасиетті ұлдарының есімі аталады?

3.      «Ұлы Отан соғысында от кешкендер» бейнебаянын тамашалау, «Елім-ай әнін» тыңдату, талдау

4.      Хат мәтініне  талдау жасату

-Әңгімеде сөз, ой қалай жазылған?

— Жалынды лепті сөйлемдер бар ма?

— Жұртшылық санасына ықпал ету үшін қандай тәсіл пайдаланылған? (үндеу,үгіттеу)

— Әңгімеде мақал-мәтел бар ма?

— Әңгіме кімге арнап жазылған?

— Қандай сөз пайдаланылған?

(назар аудару, қаратпа сөз)

1.      Оқушылар ғаламтор арқылы Баубек Бұлқышевтің  кім екенін, қандай қызмет атқарғанын және қандай шығармалары бар екенін табады, топ болып ой бөліседі.

2.   Хат мазмұнын 4 топ бөліп оқиды, талдайды

1.Махамбет рухына басию.

2. Ана. Отан ана.

3. Болашақ ұрпақ үшін.

4.Ерлер есімі ұмытылмайды.

3. «Ұлы Отан соғысында от кешкендер» бейнебаян тамашалайды, халық әні «Елім-айды» тыңдап өзара сұрақ қояды, ой бөліседі

4. Мәтін талдайды

 

Баубек Бұлқышевтің өмірі мен шығармашылығына арналған слайд, Махамбеттің «Ереуіл атқа ер салмай» өлеңінің үнтаспасы, «Елім-ай» халық әні,

«Ұлы Отан соғысында от кешкендер» бейнебаян

Ой толғаныс

(10 минут)

«Тәуелсіз Қазақстан ұланының атынан» ардагерлерге хат жаздыру «Тәуелсіз Қазақстан ұланының атынан» ардагерлерге хат жазады Хат
Қорытынды «Соңғы сөзді мен айтамын» бағалау-рефлексия Әр топ мүшелері өткен сабаққа рефлексия жасайды:

Мен…. таныстым.
……маған оңай болған жоқ.
Ерекше ұнағаны…
….рахмет айтамын.
Мен болашақта….жазып көремін.
Келер күнге тілегім….

Слайд
Қосымша тапсырма Шығармадан үзінді-монолог жаттау
Сабақты талдау Не  сәтті өтті? Бүгінгі сабақта оқушылар тақырыпты аша алды, ұлы Отан соғысы жылдары туралы көп мағлұмат алды, мәтінді толық талдады, өз ойларын еркін жеткізді, әсіресе орташа оқитын Тарас, Нұрсұлтан, Бибарыс өте белсенді болды. Эссе жазу барысында Азиза мен Арайдың пікірлері өте әдемі шықты. Ғаламтормен жұмыс жасауды Азаттың шапшаңдығы байқалды. Бағалау кезінде оқушылар өте әділ болды, рефлексия жасаудың оқушыларға керек екенін күн артқан сайын түсініп келе жатырмын. Оқушылар топтық жұмысты еркін алып жүр.
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді? Дарынды және талантты оқушылармен жұмысты күшейту керек, сонымен қатар ғаламтордан мәліметті  барлық оқушылардың да алу мүмкіндігін жасасам, оқушылардың әдемі әрі еркін сөйлеу дағдыларын одан әрі дамытсам деймін.
Не сәтсіз өтті? Сабақ барысында Аяжан, Ақниет, Зайырбектің үнсіз қалғаны маған ұнамады. Қанша оларды сұрағым келсе де олар қолдарын көтеріп «мен айтайын…» деген пікір білдірмеді. Зайырбек шет елден келген қандасымыз, мектебімізге келгеніне 2-күн, ал Ақниет пен Аяжан кластағы қиын балалардың бірі. Екеуі де жартылай отбасынан шыққан балалар, бірінің әкесі жоқ, енді бірінің анасы жоқ. Класс оқушыларымен қарым – қатынастары да айтарлықтай мәз емес, қазіргі таңда әлеуметтік педагог, мектеп психологімен біріккен жұмыс жасап жатырмын. Сөзсіз нәтижелі болады деп ойлаймын.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі: Төреқұлова Л.Т

ПӘНІ Қазақ әдебиеті КЛАСЫ  7а
ТАҚЫРЫП Жиырма тоғызыншы сөз

 

 

МАҚСАТЫ Ақын шығармашылығындағы прозаның рөлін анықтау, қара сөздерінің тәрбиелік мазмұнын ұғыну

 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Абай қара сөздерінің тәрбиелік жақтарын терең түсінеді, өзіндік ой түюге үйренеді

 

 

 

КЕЗЕҢДЕРІ МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

1.Оқушылармен амандасамын

2. Топқа бөлемін (Абай өлеңдерінің жалғасын табу арқылы)

 

  1. Амандасады
  2. Өлеңдердің жалғасын табу арқылы топқа бөлініп отырады

 

 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

  1. Ассоциация құру

 

 

2.      Өз нұсқасын ұсынады

1.      Өз білетіндері бойынша топтастырып постер дайындайды

2.      Мұғалімнің нұсқасымен салыстырады, талдайды

.

 

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

1.      ЖИГСО әдісі бойынша 4 топқа қара сөздер, оның шығу тарихы, жазылуы туралы мәтін тарату

2.      Жиырма тоғызыншы сөзді азат жолдар бойынша мәтінді 4-ке бөліп оқу

3.      Жиырма тоғызыншы сөзді үнтаспадан тыңдату

4.      «Екі жақты күнделік» толтырту

1.      Әр топ өздеріне тиісті бөлігін оқиды, жұпта, топта талдайды, көрші топтарға түсіндіреді

2.      Қара созді тыңдайды, жуан, жіңішке сұрақтар қояды

3.      Абай мен өз сынын, пікірін кестеге жазады

 

Слайд

«Абайдың қара сөздері» үнтаспа

Ой толғаныс

(10 минут)

1.      Сергіту «Абай» фильмі

2.      «Еркін жазу»:

—          «Абай қара сөзін оқығаннан кейінгі түйгенім»

—          «Абай атаға хат»

Бүгінгі алған білімдері туралы ой толғау жазады «Абай» фильмінен үзінді
Қорытынды «Екі жұлдыз, бір тілек» Бір-біріне және топтарға пікір айтып, ұсыныс береді
Қосымша тапсырма Абай ұрпағы туралы мәлімет жинау
Сабақты талдау Не  сәтті өтті?
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді?
Не сәтсіз өтті?

 

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі: Төреқұлова Л.Т

ПӘНІ Қазақ әдебиеті КЛАСЫ  7а
ТАҚЫРЫП Шәкәрім Құдайбердіұлы «Жастарға»

 

 

МАҚСАТЫ Ақын шығармашылығы туралы мағлұмат алу, философиялық ой-тұжырымдарын терең меңгеру

 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Өлең тақырыбы мен идеясын аша отырып, тәрбиелік мәнін, мазмұнын ұғынады

 

 

 

КЕЗЕҢДЕРІ МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

1.      Оқушылармен амандасамын

2.      Топқа бөлемін (бойынша бөлінеді)

 

1.      Амандасады

2.      Үйге берілген тапсырма бойынша сөздермен 3 топқа бөлінеді

 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

Ребус шешу

 

Тақтадан ребус  шешу арқылы жаңа тақырыпты табады.
Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

«Шәкәрім шыңына шығу»

1.      Шәкәрім-Абай ұрпағы

2.      Шәкәрім-лирик (өлеңдерінің тақырыбы)

3.      Шәкәрім-аудармашы (кімнің қандай шығармаларын аударған?)

4.      Шәкәрім-эпик (поэмалары)

5.       Шәкәрім –сазгер (әндері)

6.       Шәкәрім –жазушы (әңгімелері, романы)

7.      Шәкәрім-тарихшы,ойшыл (зерттеулері,философиялық  жазбалары).

 

1.      Шығу тегі туралы айтады.

2.      «Жастарға өлеңін» оқиды, тақырып, идеясын ашады

3.      Мәтінмен жұмыс

4.      Сөздік жұмысын жүргізеді, таныс емес сөздерді талдайды

5.      Өлең құрылысына талдайды (1 шумақтан)

6.      Өлең мазмұнына қатысты өзара сұрақ қояды

7.      Шәкәрімге берілген осы пікірлерді дәлелдеу

 

 

Слайд

Т.Асар «Бұл ән, бұрынғы әннен өзгерек» бейнебаяны, «Аңыз адам» журналы

Ой толғаныс

(10 минут)

«Еркін жазу»:

—          «Ел болашағы-жастар»

—          «Шәкәрім шығармаларының түйіні»

 

Өлең желісі бойынша өз түйгендерін бүгінгі күнмен салыстыра отырып жазады

Қорытынды Кластер  

Шәкәрімге қатысты сөздерді толықтырып жазады

Қосымша тапсырма «Жастарға» өлеңінен үзінді жаттау
Сабақты талдау Не  сәтті өтті?
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді?
Не сәтсіз өтті?

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі: Төреқұлова Л.Т

ПӘНІ Қазақ әдебиеті КЛАСЫ  7а
ТАҚЫРЫП «Екі шыбын»

 

 

МАҚСАТЫ Ақын шығармашылығындағы аудармалармен танысу, мысал өлеңдерді талдау арқылы  мазмұнын ашу

 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Мысал өлеңдердің астарын ұғына білу

 

КЕЗЕҢДЕРІ МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі

(2минут)

1.       Оқушылармен амандасамын

2.       Топқа бөлемін (түрлі-түсті қима қағаздар арқылы)

 

1.       Амандасады

2.       Түрлі қима қағаздардан бір фигура құрастыру арқылы 2 топқа бөлініп отырады

Қызығушылықты ояту

(3       минут)

1.       Ахмет Байтұрсыновтың аудармашылық ісіне арналған мәтін таратады.

2.       «Түртіп алу» стратегиясы

V-маған таныс

+-мен үшін жаңа

-мен білетін түсінікке сәйкес келмейді

?-бұл туралы тереңірек білгім келеді

1.       Берілген мәтінді мұқият оқиды

2.       Қарандашпен мәтінге түртіп алу әдісі бойынша белгі қояды

 

Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

1.       Білу: Мысалды оқу

2.       Түсіну: Сөздік жұмысын жүргізу

3.       Қолдану: Рөлге бөліп оқу, қойылым дайындау

4.       Талдау: Көркемдік тілі мен өлең құрылысына талдау

5.       Жинақтау: Жарнамалау, жарнама бойынша оқушылардың атқаратын қызметін бөліп беру

6.       Бағалау: Жарнама бойынша дауыс беру

1.       «Екі шыбын» мысалын оқиды

2.       Өлеңдегі мағынасы қиын сөздермен жұмыс:

Сабан тарту-

Мұрнын көкке көтеру-

Маңғаздану-

Ғибрат-

3.       Екі топ мәтін бойынша қойылым дайындайды

4.       Өлең құрылысына, тіліне талдау жасайды

5.       Өлең мазмұнын суреттеу

6.       Салынған сурет бойынша оқушылар суретке бағалау критерийлерін жазып дауыс береді

Слайд, Қазақ тілінің түсіндірме сөздігі
Ой толғаныс

(10 минут)

1.       Сергіту «Құмырсқа»

2.       Синкуейн әдісі бойынша мысалға анықтама еру

Синкуейн әдісі бойынша мысал сөзге талдау «Құмырсқа» бейнефильм
Қорытынды «Соңғы сөзді мен айтамын» сабақты қорытындылау Оқушылар бүгінгі тақырып бойынша алған білімдерін қорытып, соңғы түйіндерін айтады.
Қосымша тапсырма Осы тақырыпқа байланысты мысал өлең жазу
Сабақты талдау Не  сәтті өтті?
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді?
Не сәтсіз өтті?

 

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі: Төреқұлова Л.Т

ПӘНІ Қазақ әдебиеті КЛАСЫ  7а
ТАҚЫРЫП Махамбет Өтемісұлы «Тарланым»

 

 

МАҚСАТЫ Ақынның өмірі мен шығармашылығымен таныса отырып, ақын өлеңдерінің мазмұнын түсіну, Исатаймен достығын дәріптеу

 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Ақынның басқа да қырларын ашады, ақын мен батырды салыстырады, өлең талдап үйренеді

 

КЕЗЕҢДЕРІ МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі 1.       Оқушылармен амандасамын

2.       Топқа бөлемін (ақын өлеңдерінің жалғасын табу арқылы)

«Қызғыш құс»

«Соғыс»

«Ереуіл атқа ер салмай»

«Мұнар күн»

1.       Амандасады

2.       Ақын өлеңдерін құрастыру арқылы 4топқа бөлініп отырады

 

Қызығушылықты ояту

 

1.       Махамбеттің шығармашылығына  арналған мәтін таратамын.

2.       «Түртіп алу» стратегиясы

V-маған таныс

+-мен үшін жаңа

-мен білетінге сәйкес келмейді

?-бұл туралы тереңірек білгім келеді

1.       Берілген мәтінді мұқият оқиды

2.       Қарандашпен мәтінге түртіп алу әдісі бойынша белгі қояды

 

Слайд, «Аңыз адам» журналы

 

 

 

 

 

Мағынаны тану

 

 

 

 

 

 

 

 

1.       Білу: «Тарланым» өлеңімен танысу

2.       Түсіну: Өлеңді мәнерлеп оқыту

3.       Қолдану: Мазмұнын талдау

4.       Талдау:

-Сөздік жұмысын жүргізу

—          Көркемдік тіліне талдау

—          Өлең құрылысына талдау

—          Исатай бейнесін ашу

5.       Жинақтау: Мозайка әдісі арқылы Махамбет пен Исатай арасындағы ұлы достықты суреттеу

6.       Бағалау: Бүгінгі таңда Махамбеттер бар ма? Болса, кімдерді атай алар едіңдер?

1.       Өлеңді үнтаспадан  тыңдайды

2.       Өлеңді мәнерлеп оқиды

3.       Өлең кімге арналған, тақырыбы, идеясын анықтайды

4.       Әр топ өз бетімен жұмыс жасайды

5.       Ұлы достықты суреттеу

6.       Пікірталас

Слайд, «Аңыз адам» журналы,

Махамбет өлеңдерінің үнтаспасы, «Отырар сазы» оркестрінің «Махамбет» күйінің бейнетаспасы

Ой толғаныс

(10 минут)

1.       «Еркін жазу»

—          «Туады ерлер ел үшін»

—          «Біз-Махамбет ұрпағымыз»

2.       «Автор орындығы»

 

1.       Өз ойларын жинақтап, ой толғау жазады

2.       Бірнеше оқушы ортадағы орындыққа отырып ой толғауларын оқиды

Слайд
Қорытынды Топтастыру Махамбетке қатысты сөздерді толықтырып жазады

 

 

 

 

 

 

Қосымша тапсырма Ақынның «Тарланым » өлеңін жаттау, Исатайға арналған басқа да өлеңдерімен салыстыру
Сабақты талдау Не  сәтті өтті? Өлең мазмұнын үнтаспадан тыңдау, өлең құрылысына талдау, мәтіннен көркемдік тәсілдерді табу, INSERT әдісін қолдану
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді? Үлгерімі төмен оқушылармен жұмысты жандандыру, топтық жұмысты күшейту
Не сәтсіз өтті? Оқушыларды топтастыру кезінде шулап кетті.

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі: Төреқұлова Л.Т

ПӘНІ Қазақ әдебиеті КЛАСЫ  7а
ТАҚЫРЫП Абай-ұлы суреткер

«Қансонарда бүркітші шығады аңға»

 

МАҚСАТЫ Ұлы ақынның өмірі мен шығармашылығымен танысады, ақынды әр қырынан таниды, қазақ әдебиетіндегі орнын анықтайды
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Оқушылар Абай бейнесін аша алады, өлеңдерін меңгереді, өлең құрылысына талдап үйренеді

 

КЕЗЕҢДЕРІ МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі 1.       Оқушылармен амандасамын

2.       Топқа бөлемін (жыл мезгілдерінің суретін таңдау арқылы)

 

1.       Амандасады

2.       Жыл мезгілдеріне топтасу арқылы 4топқа бөлініп отырады

 

1.       Жүрегіңнің түбіне терең бойла,
Мен бір жұмбақ адаммын, оны да ойла.
Соқтықпалы, соқпақсыз жерде өстім,
Мыңмен жалғыз алыстым кінә қойма,
— деп ақынның өзі айтқандай «соқтықпалы, соқпақсыз жерде өсіп», тар жол, тайғақ кешу өмірін кешкен, өкініш пен өксігі көп, қайғысы мен қасіреті мол қараңғы қапас өлкеде де ел мұңын «асау жүрегінен» ағыта, шабытты жыр ғып төккен алып Абай туралы сабағымызды жыр алыбы Жамбылдың өлеңімен бастағанды жөн көріп тұрмын.
Абайдың суретін көрген ол:
Мына тұрған Абайдың суреті ме?
Өлең сөздің ұқсаған құдіретіне.
Ақыл, қайрат, білімді тең ұстаған
Өр Абайдың төтеген кім бетіне? – деп айтқан екен.

«Білімге бастап ел-жұртын»

2.       Оқушылар слайд арқылы Абай Құнанбайұлының өмірімен, шығармашылығымен таныстырады)

3.        Абай – ақын

4.       Абайдың өлеңдерін тақырыптарға бөле отырып, талдау жұмысын жүргізеді.

5.       Абайдың өлеңдері сұралады.

6.       Өлеңдерінің шығу тарихы сұралады.

7.        Абай – аудармашы

8.       Оқушылар слайд арқылы Абайдың аудармалары туралы айтады.

9.       4. Абай – қарасөз шебері

10.    *Қарасөздерінің жазылу ерекшеліктері туралы айтады;

11.    *Бейнетаспадан Абайдың қарасөзі тыңдатылады.

12.    5. Абай – сазгер.

13.    Абайдың әндер мен күйлері туралы айтылады.

4. Сөздік жұмысы:

 

Өлеңді 5-6 оқушыға мәнерлеп оқыту, талдау.

5.      Кітаппен жұмыс:

Композиция- сюжеттік дамудың кезең-кезеңдерін тәртіпке  салып, реттеп, қиыннан

қиыстырып тұратын тәсіл. Композициялық шеберлік – шығармалардағы барлық

бөлшекті  бір ғана нәрсеге- негізгі идеяға- бағындыру.

Композицияны мына үлгіде қарастыруға болады:

 

  1. Сюжеттің басталуы (уақиғаның басталуы ).
  2. Шығарма ішіндегі уақиғалардың байланысы.
  3. Уақиғаның шарықтау  шегі.
  4. Уақиғаның аяқталуы (шешімі) .

 

6.      Дәптермен жұмыс:

 

« Қансонарда бүркітші шығады аңға» өлеңінің  композициясын құрастыру:

  1. Аңшының аңға  шығуы.
  2. Қыран құстың түлкіге шүйілуі.
  3. Бүркіт пен түлкінің шайқасы.
  4. Аңшының қанжығасының майлануы.

7. Өлеңді сатылай комплексті талдау:

/1. Өлеңнің аты: « Қансонарда бүркітші шығады аңға».

  1. Авторы: Абай Құнанбаев.
  2. Жанры: өлең
  3. Әдебиеттің тегі: лирикалық өлең
  4. 2-шумақ
  5. 8-тармақ
  6. 11-12 буынды өлең
  7. Аралас ұйқас: ( а-а-ә-а-б-а-а-б-а-а )

14.    Желсіз түнде жарық ай «әні тыңдатылады

Венн диаграммасы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Венн диаграммасы арқылы Абай мен Махамбеттің ұқсастықтары мен айырмашылығын, өзіндік ерекшеліктерін жазады

Слайд, «Аңыз адам» журналы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд, «Аңыз адам» журналы,

«Абай мұражайы» атты бейнефильм

 

Слайд
Рефлексия «Соңғы сөзді мен айтамын» Әр оқушы өз қалаулары бойынша бүгінгі сабақты бір сөйлеммен қорытындылайды
Қосымша тапсырма Абай өлеңдерінен ұнағанын жаттау
Сабақты талдау Не  сәтті өтті?
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді?
Не сәтсіз өтті?

 

 

 

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі: Төреқұлова Л.Т

ПӘНІ Қазақ әдебиеті КЛАСЫ  7а
ТАҚЫРЫП Кейіпкерлер әлемі

 

МАҚСАТЫ Сәбит Мұқановтың  «Есіл бойында» әңгімесіндегі кейіпкерлер бейнесін ашу, талдау
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Әңгіменің көркемдік ерекшелігін талдай алады, кейіпкер бейнесін ашады

 

КЕЗЕҢДЕРІ МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі 1.       Оқушылармен амандасамын

2.       Топқа бөлемін (қима қағаздар арқылы)

 

1.       Амандасады

2.       Қима қағаздарды құрастыру арқылы 3 топқа бөлініп отырады

Қызығушылықты ояту

 

1.       «Есіл» сөзіне топтастыру

2.       Музарт тобының «Есіл ағады» әнін тыңдау

 

1.       Есіл өзенінің ерекшелігін, географиялық орнын, табиғаты мен қасиетін талдайды

2.       Әннен алған әсерлерімен бөліседі

Үнтаспа, Музарт тобының  орындауындағы «Есіл ағады» әні
Мағынаны тану

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

2.       в3-топқа 3 шумақтан бөліп беремін

3.       Топтарға тапсырма береді

 

 

 

 

 

4.       Бейнетаспадан Абай әндерін тыңдатады

1.       Мұғалімді мұқият тыңдайды

2.       3 бөлікке бөліп оқып, жеке жұпта, топта талдайды

3.       1-топ: өлең құрылысына талдайды;

2-топ: дискуссиялық карта толтырады;

3-топ: мәтінге қатысты сұрақ дайындау

4.       Әр топ өзіне тиесілі әннің тақырыбын, орындаушысын табады, өлең мазмұнын анықтайды

 

Слайд, Абай әндері бейнетаспа:

Артемис «Қөзімнің қарасы», А.Жорабаева

«Сегіз аяқ», Дара тобы «Желсіз түнде жарық ай»

 

Ой толғаныс

(10 минут)

Еркін жазу:

«Абай атамның әндері…»

Бүгінгі сабақты қорытындылай келе өздерінің түйгендерін қағаз бетіне түсіреді
Қорытынды «Автор орындығы» Жазған ой толғауларын орындыққа отырып оқиды
Қосымша тапсырма Абай әндерін ззерттеушілер туралы мәлімет жинау
Сабақты талдау Не  сәтті өтті?
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді?
Не сәтсіз өтті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі:

ПӘНІ КЛАСЫ
ТАҚЫРЫП  

 

 

МАҚСАТЫ
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ

 

 
Уақы ты Тақы рыбы Оқыту формасы Ресурсы Сабақтың  мазмұны
Мұғалімдердің әрекеті Оқушының әрекеті
     
Рефлексия  

 

 
Рефлексия  
 

 

 
Рефлексия
Қосымша тапсырма
Сабақты талдау Не  сәтті өтті?  
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді?
Не сәтсіз өтті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Уақы ты Тақы рыбы Оқыту формасы Ресурсы Сабақтың  мазмұны
Мұғалімдердің әрекеті Оқушының әрекеті
     
Рефлексия  
 
Рефлексия  
 

 

 
Рефлексия
Қосымша тапсырма
Сабақты талдау Не  сәтті өтті?  
Нені  дамыта аласыз?  Нені өзгерткіңіз  келеді?
Не сәтсіз өтті?