Диаграммаларды құру, редакциялау

100

Сабақтың тақырыбы: Диаграммаларды құру, редакциялау

Сабақтың мақсаты:

Білімділік:     EXCEL-де диаграммамен жұмыс істеу, диаграммалар құру  туралы білімдерін қалыптастыру;

Тәрбиелілік:     Жан-жақты болуға, өз бетімен жұмыс істеуге тәрбиелеу;

ДамытушылықОқушылардың есте сақтау және зейіндік қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылығын арттыру.

Сабақтың түрі: Практикум элементтері бар түсіндірмелі-көрнекілікті

Сабақтың әдісі: Практикум элементтерінің көмегімен демонстрациялау, баяндау арқылы түсіндіру. «Оқыта үйрену» әдісі

Сабақта қолданылатын көрнекті құралдар: компьютер, оқулық, практикум, тақта.

Сабақтың өту барысы:

  1. Ұйымдастыру кезеңі.
  2. Ой қозғау.  «Кім жүйрік, кім білімпаз?»
  1. Жаңа тақырыпты түсіндіру. Негізгі ұғымдарды уйрету
  2. Жаңа білімді қолдану. Практикалық тапсырмаларды орындау
  3. “Ізденген жетер мұратқа…” Тест жұмысы
  4. «Өз орныңды тап» шығармашылық тапсырма.

      7  Сабақты бекіту — ой түйіндеу. «65 жыл» мәтіні

  1.    Қайталау-оқу анасы
  2. Үйге тапсырма беру Бағалау.
  3. Рефлексия Сабақтың қорытындысын әр оқушымен жекеше ойластыру
  4. Ұйымдастыру кезеңі.
  • Оқушылармен амандасу
  • Танысу
  • Назарларын сабаққа аудару

 

  1. “Ұшқыр ойдан-ұтымды жауап”.

Өткен сабақтар бойынша қайталау сұрақтары:

І. Excel— процессорының терезе элементтерін жазыңыз

 

 

 

Кестелік меңзер
Формула қатары

 

Қалып-күй жолы
Бет таңбасы

 

 

 

 

ІІ. Сәйкестендіру тестсін орындау

 

 

 

 

 

 

Формула қандай символмен басталады Автоформат
Ұяшық аумағын автоматты түрде форматтау командасы Жалпы қосындыны анықтау
Ұяшықтар деп …. =, + белгілерінен кейін
Автомсумма деген не? Қою —
Функцияларды енгізу жолы Кестенің ең аз құраушысы

 

  1. “Білгенге маржан….”

Жаңа тақырыпты түсіндіру.

Бірақ бұл біз бұдан да нақты графиктік түрде осы ақпаратты ұсына аламыз ба, әрине, көрсете аламыз. Ол үшін EXCEL программасының арнайы мүмкіндігі Диаграмма мастерін пайдаланамыз. Балалар сендер өмірде диаграмманы көрдіңдер, диаграммалар әр түрлі пәндер бойынша кездесіп жүр,  енді осы диаграммаларды өзіміз тұрғызып үйренеміз.

Диаграмма — деп кестедегі мәліметтерді графиктік түрде ұсынуды айтады. Диаграмма құру үшін кестедегі мәлеметті белгілегеннен кейін аспаптар панелінен немесе Вставка-Мастер Диаграмм командасын таңдаймыз. Содан кейін мынандай терезе шығады.

Диаграмма тұрғызудың:

1-ші қадамы – диаграмма типін тандау. Диаграмманың 14 типі бар.

2-ші қадамы – диаграммадағы мәліметтер аралығын енгізу

3-ші қадамы – диаграмманың тақырыбын, мәнін енгізу

4-ші қадамы – диаграмманы қайда орналастыру керек екендігін таңдап аламыз

 

 

 

Дөңгелек диаграммалардан басқа диаграммалардың барлығының екі осі:

  • горизонталь немесе категориялар осі
  • вертикаль немесе мәндер осі

Диаграмма мынандай элементтерден тұрады. Тор тақырып және аңыз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Диаграммалардың көптеген түрлері бар, соның кейбірі:

 

 

 

 

 

  1. “Талпынған бала талапты құстай…”

Жаңа білімді қолдану — жаңа сабаққа практикалық жұмыстар.

 

1-міндетті денгей Төмендегі y=x 2  функцияға график типін таңдап диаграмма тұрғыз.

х у
2 4
4 16
6 36
8 64
10 100
12 144

2- лайықты деңгей Төмендегі функцияға гистограмма типін таңдап диаграмма тұрғыз.

Қазақстан халқының ұлттық құрамы (%)

1926 1939 1959 1970 1979 1989 1999

 

2009
Қазақтар 57,1 38 30 32,6 36 39,4 50,7 63,3
Орыстар, украиндар, белорустар 33,1 51,5 52,1 51,1 48,1 44,3 37,7

 

23,3
Басқа ұлттар 9,9 10,5 17,9 16,3 15,9 16,3 11,6 13,1

 

  1. Жоғары деңгей Төмендегі кестеге
  2. Дөңгелек диаграмма құрыңыз
  3. Құрылған диаграмманың типін сақиналық типке ауыстырыңыз.
  4. Енгізілген диаграмманы қалауыңызша форматтаңыз.
  5. Жасалынған жұмысты «Ақпарат» деген атпен сақта

 

Сенің жанұяң үшін қандай ақпарат көздері маңызды екенін анықта.

Нәтижені достарыңмен салыстыр

Күнделікті уақыт кететін ақпарат көздері:
 

Кітап оқу

 

Газет-журналдар оқу

Телевизор көру Интернеттен ақпарат іздеу Жанұя мүшелерімен қарым-қатынас Басқа жолдармен ақпарат алмасу
           
  1. “Ізденген жетер мұратқа…”

Тест жұмысы

  1. Місrosoft Excel программасы бұл — …

а) Windows-тың текстік құжаттарды құратын және модификациялайтын баспаға беретін  қосымшасы.

в) Windows операциялық жүйесі бақылау жасайтын ақпаратты басқаратын жүйе.

с) Windows  операциялық жүйесі басқаратын электрондық кестені өңдеу үшін берілген арнайы бағдарлама.

  1. Місrosoft Excel – құжаты болып табылады.

А) аты mdb түрінде берілген ерікті кеңейтілулі файл

в) аты dос түрінде берілген ерікті кеңейтілулі файл.

С). аты xls түрінде берілген ерікті кеңейтілулі файл.

  1. Диаграмма – бұл …
    а. кестедегі мәліметтерді графиктік түрде ұсыну;
    в. . ақпараттық технологияларда пайдаланылатын график;
    с. әдемі өңделшен кесте;
    4. Кестедегі Іргелес ұяшықтардың горизонталь бірлесуі?

а) жол;

б) баған;

с) сызықтық кесте;

д) тіктөртбұрышты кесте;

  1. Іргелес ұяшықтардың вертикаль бірлесуі?

а) жол;

б) баған;

с) сызықтық кесте;

д) тіктөртбұрышты кесте;

  1. Жол мен бағанның қиылысуы нені білдіреді?

а) ұяшықты;

б) сызықтық кестені;

с) тіктөртбұрышты кесте;

  1. Диаграмма шебері жұмысын бастау үшін қай команданы орындайды?
    а. [Файл ]®[Диаграмма]
    б. [Қою ]®[Диаграмма]
    с. [Түзету ]®[Диаграмма]
    8. Электрондық кестедегі +100 мәні деректердің қандай типіне жатады?

а) мәтіндік жазбалар;           б) сандық деректер;      с) күндер;

9 Электрондық кестедегі 13/11/04 15:23 мәні деректердің қандай типіне жатады?

а) формулалық деректер;                б) сандық деректер;             с) күндер;

  1. Ешқандай жағдайда өзгермейтін ұяшықтың адресі қалай аталады?
    а) Дұрыс жауабы жоқ б) салыстырмалы. с). абсолюттік.

 

Сабақты бекіту сұрақтары:

«Санаға сапар» — ой түйіндеу. «65 жыл»

Ұлы Отан соғысының 65 жылдық мрекесін сұрақтарға жауап бере отырып, шығару және оқушыларға эссе жазуға тапсырма беру

  1. Диаграмма деген не?
  2. Диаграмманың қандай түрлері бар?
  3. Диаграмма қандай элементтерден тұрады?
  4. Аңыз деген не?
  5. Диаграмма құру неше қадамнан тұрады?

 

«Қайталау оқу анасы» қайталау тапсырмаларын беру. 1.

 

  1. Артық терминді алып таста:Мәтін, құжат, кесте, сурет, абзац, логика
  2. Бұл қандай қатар?

 

Үйге тапсырма беру. Практикум: 8.5

Оқулық: 8,5-тақырып.

Оқушыларды бағалау

Интерактивті тақта арқылы бағалау парақшасы толтырып, сыныптағы оқушылар түгелге жуық бағаланады.

 

Оқушының

аты – жөні

Тапсырмалар Қорытынды  баға
Тре

нинг

№  1 №  2 №  3 №  4 №  5 №  6

 

 

  1. “Талпынған бала талапты құстай…”

Жаңа білімді қолдану — жаңа сабаққа практикалық жұмыстар.

 

1-міндетті денгей Төмендегі y=x 2  функцияға график типін таңдап диаграмма тұрғыз.

х у
2 4
4 16
6 36
8 64
10 100
12 144

 

2- лайықты деңгей Төмендегі функцияға гистограмма типін таңдап диаграмма тұрғыз.

Қазақстан халқының ұлттық құрамы (%)

1926 1939 1959 1970 1979 1989 1999

 

2009
Қазақтар 57,1 38 30 32,6 36 39,4 50,7 63,3
Орыстар, украиндар, белорустар 33,1 51,5 52,1 51,1 48,1 44,3 37,7

 

23,3
Басқа ұлттар 9,9 10,5 17,9 16,3 15,9 16,3 11,6 13,1

 

  1. Жоғары деңгей Төмендегі кестеге
  2. Дөңгелек диаграмма құрыңыз
  3. Құрылған диаграмманың типін сақиналық типке ауыстырыңыз.
  4. Енгізілген диаграмманы қалауыңызша форматтаңыз.
  5. Жасалынған жұмысты «Ақпарат» деген атпен сақта

 

Сенің жанұяң үшін қандай ақпарат көздері маңызды екенін анықта.

Нәтижені достарыңмен салыстыр

Күнделікті уақыт кететін ақпарат көздері:
 

Кітап оқу

 

Газет-журналдар оқу

Телевизор көру Интернеттен ақпарат іздеу Жанұя мүшелерімен қарым-қатынас Басқа жолдармен ақпарат алмасу
           

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. “Ізденген жетер мұратқа…”

Тест жұмысы

  1. Місrosoft Excel программасы бұл — …

а) Windows-тың текстік құжаттарды құратын және модификациялайтын баспаға беретін  қосымшасы.

в) Windows операциялық жүйесі бақылау жасайтын ақпаратты басқаратын жүйе.

с) Windows  операциялық жүйесі басқаратын электрондық кестені өңдеу үшін берілген арнайы бағдарлама.

  1. Місrosoft Excel – құжаты болып табылады.

А) аты mdb түрінде берілген ерікті кеңейтілулі файл

в) аты dос түрінде берілген ерікті кеңейтілулі файл.

С). аты xls түрінде берілген ерікті кеңейтілулі файл.

  1. Диаграмма – бұл …
    а. кестедегі мәліметтерді графиктік түрде ұсыну;
    в. . ақпараттық технологияларда пайдаланылатын график;
    с. әдемі өңделшен кесте;
    4. Кестедегі Іргелес ұяшықтардың горизонталь бірлесуі?

а) жол;

в) баған;

с) сызықтық кесте;

д) тіктөртбұрышты кесте;

  1. Іргелес ұяшықтардың вертикаль бірлесуі?

а) жол;

в) баған;

с) сызықтық кесте;

д) тіктөртбұрышты кесте;

  1. Жол мен бағанның қиылысуы нені білдіреді?

а) ұяшықты;

в) сызықтық кестені;

с) тіктөртбұрышты кесте;

  1. Диаграмма шебері жұмысын бастау үшін қай команданы орындайды?
    а. [Файл ]®[Диаграмма]
    в. [Қою ]®[Диаграмма]
    с. [Түзету ]®[Диаграмма]
    8. Электрондық кестедегі +100 мәні деректердің қандай типіне жатады?

а) мәтіндік жазбалар; в) сандық деректер;      с) күндер;

9 Электрондық кестедегі 13/11/04 15:23 мәні деректердің қандай типіне жатады?

а) формулалық деректер;               в) сандық деректер;               с) күндер;

  1. Ешқандай жағдайда өзгермейтін ұяшықтың адресі қалай аталады?
    а) Дұрыс жауабы жоқ в) салыстырмалы. с). абсолюттік.