Абай — қазақ халқының рухани данасы.

136

СҚО, Петропавл қаласы№1 арнайы (түзету)

мектеп- интернатының қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің

мұғалімі  Сағнаева Г.С., ағылшын тілі пәнінің мұғалімі Ұлан А.Р.

 

Сабақтың тақырыбы: Абай — қазақ халқының рухани данасы.

Сабақтың мақсаты: Абай Құнанбайұлы шығармашылығы туралы тереңірек ұғынуға жол сілтеу. Абайдың қара сөздерінің мәнін, философиялық ойдың түсінулерін анықтау, алған білімдерін тексере отырып, оқушылардың танымын кеңейту, сөздік қорын молайту.

         Дамытушылық: Абайды оқуды одан әрі жаңартып, білімін толықтырып, ізденушілікке, зерттеушілікке ықпал жасау, бағыт беру, бір-біріне түсіндіру арқылы ұжымдық шағармашылық жұмыс жүргізуге, білуге жетелеу.

Тәрбиелік: Ұлы ақынның еңбектерін оқи отырып, елін сүюге, адамгершілік, адалдық, ізгілікке ғылым-білімді меңгерген көкірегі таза азамат болуға тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: кіріктірілген.

Пәнаралық байланыс: ағылшын тілі, өзін-өзі тану, музыка.

Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, проблемалық, іздендіру, зерттеу.

         Сабақтың типі: алған білімдерін жинақтау, дамыту.

Сабақтың көрнекілігі: Абай әндеріне арналған күй табақтар, Абай өлеңдері, нақыл сөздері, кестелер, плакаттар.

Қосымша материалдар: Абай туралы жазылған монографиялық зерттеулер, көркем әдебиеттер.

  1. Ұйымдастыру сәті.

         Оқушылардың  дөңгеленіп бір-бірімен амандасады, бір-бірлеріне сәттілік тілейді. Оқушылараға «Бағалау парағы» таратылады. Сол парақ бойынша оқушылардың білімі әр кезең бойынша бағаланады.

  1. Үй тапсырмасын сұрау.

III. Сабақтың барысы.

Мағжан Жұмабаев айтқандай: «Шын хакім, сөзің асыл — баға жетпес,

Бір сөзің мың жыл жүрсе, дәмі кетпес..»

Балалар біз сендермен өткен  сабақты ұлы дана қазақ поэзиясының асқар биігі, көсемсөз зергері, ғажайып суреткер, ақын Абай Құнанбаевтың өмірі мен шығармашылығын оқып, 17 қара сөзін оқуға берілген.

         (Слайдқа қарау)

         I кезең: Ағылшын тілінде.

А) Сәлемдесу: Good morning, children!

Good morning, teacher and guest!

Welcome to our open the lesson!

  1. Children, who is this on the interactive board ?

Good, that’s right!

  • Who was Abai Kunanbaev?
  • He is poet, writer, and musician
  • Excellent
  • On the next picture Abai and his biography. Who wants to read it?
  • May I
  • Thank you. Did you understand this text. If you understand you can answer the questions. Are you ready? Ok, we are begin.

The first question: When and where was he born?

Answer: He was born in Abai settlement near the city of Semei. In 1845.

The second question: Who were his parents?

Answer: His father Kunanbai was very strict. But his mother Ulzhan ana grandmother Zere were kind, warm-hearted and good – natured people.

The third question: Children, do you know his real name?

Answer: His real name is Ibragim.

The fourth question: When did Abai go to school and what did he learn their

Answer: Abai went to a religious school at the age of 9. But when he was 13 he began to learn Russian and entered the Russian school in Semei.

The fifth question: What work he translated into the Kazakh language?

Answer: Abai liked to read books of great Russian poets and writers: Pushkin, Lermontov, Krylov. Later Abai translated their works into Kazakh and wrote a lot of masterpieces of literature.

Ok. Well done! And you can continue our open the lesson in the Kazakh language.

II кезең: Зерттеу стратегиясы.

Абай атамыздың шығармаларын қорытындылау мақсатында, біз қазір екі топқа бөлініп алған білімдерімізді көрсетеміз.

The sixth question: How many words Abai wrote?

Answer: Abai wrote 45 words about life

Very good children. And look at the board. There are Abai’s words on the board. These are the fourth word and the thirty third word. Who wants to read and translate the fourth word?

Тек қана әлсіз жандар өз ішінен сақтап, тұйылады. Іштей қайғырып,уайым жейді. Өз ішінен тыным таба алмайды.

Ok. Very good, Children. Who wants to read and translate the thirty third word?

Байлық сарқылғанмен, біліктілігің, өнерің сарқылмайды, таусылмайды.

 

         1 — топ: Абай шығармашылығы бойынша талдап,  постерге дәлелдеп, зерттейміз.

         2 — топ: Абайдың жаңашылдығы бойынша зерттейміз.

7 минут уақыт ішінде Абай өлеңін тыңдай отырып, әр топқа берілген тапсырманы мұқият отырып, жазамыз, дәлелдейміз. (Жыл мезгілдері, ғылым, өнер жайлы Абай атамыздың өлеңдерін жатқа айтуға болады.)

         III кезең: Сандар сөйлейді.

         (Слайдқа қарау)

          Crossword

k U n a n b a i
r e l i g i o u s
z e r e
I b r a h i m
L e r m a n t o v
n i n e

Questions:

1 What was Abai’s father’s name ?

2 What school studied when he was 9 years old?

3 What was Abai’s grandmother’s name?

4 How real name of Abai?

5 Whose work translated into the Kazakh language?

6 What age Abai went to religious school?

 

  1. Қорытындылау.

Оқушылар дәптерлерін ашып Абайдың кім екендігін дәлелдейді.

                 1-топ жұмысы                                       2-топ жұмысы

 

Children , do you know Abai’s poerty about season?

Winter, Summer, Autumn, Spring

Who wants to read Abai’s poetry?

Winter

In white clothers, powerful, grey-breaded,

He walks on regardless like a dumb, blind man.

His face is sterm, covered in snow-dust,

And he walks on, with creaking steps, he’ll come in by and by.

Spring

Spring came and melted the snow and ice.

The earth was covered in soft velvet.

Freed from winter’s hibernation and heartache

All that lives cling with its heart to warmth and light.

Summer

In the summer heat

When the grass in the meadows and the flowers

Have grown tall and are full of sap,

To the shores of the stormy river

The nomad encampments of the aul were pitched.

Autumn

A flock of heavy grey clouds enveloped the sky.

Autumn: a damp mist covered the earth.

The horses play and their young are frisky

From being well-fed or from the cold

Өлді деуге бола ма, ойлаңдаршы,

Өлмейтұғын артынан сөз қалдырған, — деп төрелігін өзі шешкен Абай бүгін жарқын бейнесімен де, жалынды жырымен де  халқының жадында бірге мәңгі жасай берері атар таңдай ақиқат қой.

«Ғалымның хаты өлмейді, жақсының аты өлмейді», демекші ақынның артында қалдырған өшпес мұрасы мол.

Қазақ халқының рухани байлығы, нәрі де, бәрі осы данада.

          

  1. Бағалау.

         VII.Үйге тапсырма беру.

 

 

СҚО, Петропавл қаласы№1 арнайы (түзету)

мектеп- интернатының қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің

мұғалімі  Сағнаева Г.С., ағылшын тілі пәнінің мұғалімі Ұлан А.Р.

 

Сабақтың тақырыбы: Абай — қазақ халқының рухани данасы.

Сабақтың мақсаты: Абай Құнанбайұлы шығармашылығы туралы тереңірек ұғынуға жол сілтеу. Абайдың қара сөздерінің мәнін, философиялық ойдың түсінулерін анықтау, алған білімдерін тексере отырып, оқушылардың танымын кеңейту, сөздік қорын молайту.

         Дамытушылық: Абайды оқуды одан әрі жаңартып, білімін толықтырып, ізденушілікке, зерттеушілікке ықпал жасау, бағыт беру, бір-біріне түсіндіру арқылы ұжымдық шағармашылық жұмыс жүргізуге, білуге жетелеу.

Тәрбиелік: Ұлы ақынның еңбектерін оқи отырып, елін сүюге, адамгершілік, адалдық, ізгілікке ғылым-білімді меңгерген көкірегі таза азамат болуға тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: кіріктірілген.

Пәнаралық байланыс: ағылшын тілі, өзін-өзі тану, музыка.

Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, проблемалық, іздендіру, зерттеу.

         Сабақтың типі: алған білімдерін жинақтау, дамыту.

Сабақтың көрнекілігі: Абай әндеріне арналған күй табақтар, Абай өлеңдері, нақыл сөздері, кестелер, плакаттар.

Қосымша материалдар: Абай туралы жазылған монографиялық зерттеулер, көркем әдебиеттер.

  1. Ұйымдастыру сәті.

         Оқушылардың  дөңгеленіп бір-бірімен амандасады, бір-бірлеріне сәттілік тілейді. Оқушылараға «Бағалау парағы» таратылады. Сол парақ бойынша оқушылардың білімі әр кезең бойынша бағаланады.

  1. Үй тапсырмасын сұрау.

III. Сабақтың барысы.

Мағжан Жұмабаев айтқандай: «Шын хакім, сөзің асыл — баға жетпес,

Бір сөзің мың жыл жүрсе, дәмі кетпес..»

Балалар біз сендермен өткен  сабақты ұлы дана қазақ поэзиясының асқар биігі, көсемсөз зергері, ғажайып суреткер, ақын Абай Құнанбаевтың өмірі мен шығармашылығын оқып, 17 қара сөзін оқуға берілген.

         (Слайдқа қарау)

         I кезең: Ағылшын тілінде.

А) Сәлемдесу: Good morning, children!

Good morning, teacher and guest!

Welcome to our open the lesson!

  1. Children, who is this on the interactive board ?

Good, that’s right!

  • Who was Abai Kunanbaev?
  • He is poet, writer, and musician
  • Excellent
  • On the next picture Abai and his biography. Who wants to read it?
  • May I
  • Thank you. Did you understand this text. If you understand you can answer the questions. Are you ready? Ok, we are begin.

The first question: When and where was he born?

Answer: He was born in Abai settlement near the city of Semei. In 1845.

The second question: Who were his parents?

Answer: His father Kunanbai was very strict. But his mother Ulzhan ana grandmother Zere were kind, warm-hearted and good – natured people.

The third question: Children, do you know his real name?

Answer: His real name is Ibragim.

The fourth question: When did Abai go to school and what did he learn their

Answer: Abai went to a religious school at the age of 9. But when he was 13 he began to learn Russian and entered the Russian school in Semei.

The fifth question: What work he translated into the Kazakh language?

Answer: Abai liked to read books of great Russian poets and writers: Pushkin, Lermontov, Krylov. Later Abai translated their works into Kazakh and wrote a lot of masterpieces of literature.

Ok. Well done! And you can continue our open the lesson in the Kazakh language.

II кезең: Зерттеу стратегиясы.

Абай атамыздың шығармаларын қорытындылау мақсатында, біз қазір екі топқа бөлініп алған білімдерімізді көрсетеміз.

The sixth question: How many words Abai wrote?

Answer: Abai wrote 45 words about life

Very good children. And look at the board. There are Abai’s words on the board. These are the fourth word and the thirty third word. Who wants to read and translate the fourth word?

Тек қана әлсіз жандар өз ішінен сақтап, тұйылады. Іштей қайғырып,уайым жейді. Өз ішінен тыным таба алмайды.

Ok. Very good, Children. Who wants to read and translate the thirty third word?

Байлық сарқылғанмен, біліктілігің, өнерің сарқылмайды, таусылмайды.

 

         1 — топ: Абай шығармашылығы бойынша талдап,  постерге дәлелдеп, зерттейміз.

         2 — топ: Абайдың жаңашылдығы бойынша зерттейміз.

7 минут уақыт ішінде Абай өлеңін тыңдай отырып, әр топқа берілген тапсырманы мұқият отырып, жазамыз, дәлелдейміз. (Жыл мезгілдері, ғылым, өнер жайлы Абай атамыздың өлеңдерін жатқа айтуға болады.)

         III кезең: Сандар сөйлейді.

         (Слайдқа қарау)

          Crossword

k U n a n b a i
r e l i g i o u s
z e r e
I b r a h i m
L e r m a n t o v
n i n e

Questions:

1 What was Abai’s father’s name ?

2 What school studied when he was 9 years old?

3 What was Abai’s grandmother’s name?

4 How real name of Abai?

5 Whose work translated into the Kazakh language?

6 What age Abai went to religious school?

 

  1. Қорытындылау.

Оқушылар дәптерлерін ашып Абайдың кім екендігін дәлелдейді.

                 1-топ жұмысы                                       2-топ жұмысы

 

Children , do you know Abai’s poerty about season?

Winter, Summer, Autumn, Spring

Who wants to read Abai’s poetry?

Winter

In white clothers, powerful, grey-breaded,

He walks on regardless like a dumb, blind man.

His face is sterm, covered in snow-dust,

And he walks on, with creaking steps, he’ll come in by and by.

Spring

Spring came and melted the snow and ice.

The earth was covered in soft velvet.

Freed from winter’s hibernation and heartache

All that lives cling with its heart to warmth and light.

Summer

In the summer heat

When the grass in the meadows and the flowers

Have grown tall and are full of sap,

To the shores of the stormy river

The nomad encampments of the aul were pitched.

Autumn

A flock of heavy grey clouds enveloped the sky.

Autumn: a damp mist covered the earth.

The horses play and their young are frisky

From being well-fed or from the cold

Өлді деуге бола ма, ойлаңдаршы,

Өлмейтұғын артынан сөз қалдырған, — деп төрелігін өзі шешкен Абай бүгін жарқын бейнесімен де, жалынды жырымен де  халқының жадында бірге мәңгі жасай берері атар таңдай ақиқат қой.

«Ғалымның хаты өлмейді, жақсының аты өлмейді», демекші ақынның артында қалдырған өшпес мұрасы мол.

Қазақ халқының рухани байлығы, нәрі де, бәрі осы данада.

          

  1. Бағалау.

         VII.Үйге тапсырма беру.