Оқу үрдісін ақпараттандыру арқылы информатиканы оқыту

79

Тақырыбы: Оқу үрдісін ақпараттандыру арқылы информатиканы оқыту

Кіріспе

  • Информатика пәнін оқытуды талдау
  • Информатика пәнін ақпараттадыру арқылы информатиканы оқыту.
  • Оқу үрдісін ақпараттандыру арқылы информатиканы оқыту.
  • Информатика сабағында ойын элементтерін пайдалану негізінде, оқушылардың пәнге деген қызығушылықтарын арттыру.

Кіріспе

1.1 Информатика пәнін оқытуды талдау

1.2.Информатика пәнін оқыту ерекшеліктері

1.3. Оқу үрдісін ақпараттандыру арқылы информатиканы оқыту.

1.4 Информатика сабағында ойын элементтерін пайдалану негізінде, оқушылардың пәнге деген қызығушылықтарын арттыру.

Қазіргі заманда жастарға ақпараттық технологиямен байланысты әлемдік стандартқа сай мүдделі жаңа білім беру өте жақсы.
Н.Ә. Назарбаев

Өзектілігі

Жаңа замандағы ғылыми – техникалық үрдістің қарқынды білім беру жүйесінің алдында мүлде жаңа міндеттер қойылып отыр. Бүгінгі таңда ақпараттық технологияның өмірімізге терең енуіне байланысты жеке пән сабақтарында компьютерлік техниканың мүмкіндіктерін толық пайдаланып, оқушыларға терең білім беруге жағдай жасап отыр.

Мақсаты

Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін белсендіру

Схемелық кестелерді қолдану арқылы оқушылардың білімдерін, біліктерін, дағдыларын қалыптастыру.

Негізгі мәліметтердің таныстырудың ең қолайлы түрі

Берілген сұрақтардың жауабын тезірек табу мүмкіншілігін туғызады

 

Негізігі әдістер

1.Иллюстративті түсіндіру

2.Салыстырмалы саралау әдісі

3.Ізденпаздық әдіс

Оқушылардың қабілеттерін белсендіру құралдары.

1.Схемелер

2.Кестелер

3.Кластерлер

4.Тірек конспектілері

Ерекшеліктері

Материалды тірек сызбамен беру.

Берілген технологияны барлық типті сабақтарға және оның әр түрлі этаптарға қолдану мүмкіншілігінің жоғарлығы.Оқу материалын бірнеше бланкісі, арнайы дидактикалық матералдар жүйесі, оқулықтағы міндетті материалдарды бөліп көрсетуі.

Әдістің тиімді жақтарына тоқталсақ

Біріншіден: Оқығысы келмейтін енжер оқушыны еріксіз жетелейді.

Екіншіден: Қиын мәтінінен керек жердің негізгісін тауып алуға, өз бетімен жұмыс жасауға мәжбүр ете бастайды.Ойлануға, ой, өрісін дамытуға көмектеседі.

Үшіншіден: Қысқа нұсқа жаза отырып, білімді кеңейте. Тұжырымдап дәлелдеп сөйлеуге үйретеді.

Төртіншіден: Дағдыны, сақтау қалыптастырады.

Бесіншіден:  Теорияның негізгі түйінің  таба білуге оны дәлелдеуге үйретеді.

Алтыншыдан: Өзекті мәселені көтере білуге ( не үшін, қалай, қай жерде қолданылады) деген мәселелерді қозғай білуге, нәтижелікке үйретеді.

Жетіншіден: Білімдерін бағалауға жеңілдік туады.

Сегіншіден: Білімін тексеруге мүмкіндік артады.
Тоғызыншыдан: Оқушыларды өз бетінше ойлануына мүмкіндік болады.
Оныншы: Оза оқуға мүмкіндік береді.

Ақпараттық құралдарды қолдану әдісі
Сабақтың кезеңдері

Үй тапсырмасын тексеру

Тест тапсырмалары, кесте толтыру, оқушы жұмысы сканерден өткізіліп, интерактивтік тақта арқылы тексерілуі, оқушылар даярланған сызбаларды, кластерлерді талдау және т.б

Үйге тапсырма беру

Оқушыларға ортақ емес кесте жекелеме тапсырмалар беруге мүмкіншілік мол. Қажетті мәліметтерге дербес  мүмкіншіліктің болуы.

Жаңа сабақты түсіндіру

Берілген материал оқушыларға баспа түрінде беріледі.

Мультимедиалық құрылғы немесе интерактивтік тақтада алдын — ала

Оқушы назарын негігі маңызды мәліметтерге аудартып, оқылатын құбылыстар мен обьектілер туралы толық және ақпаратт

Сурет, сызбалар, дыбыстық әсерлер, қимыл анимацияларының іске асады.ы береуге болады.

Материалдарды бекіту

Тірек сызбаларды, кесте материалдарды өз бетінше оқуға дағдылану, ауызша сұрақтарға жауап бері, өтілген материалды қолдана отырып әр деңгейдегі есептер шығару т.б.

Үйге тапсырма беру

Оқушыларға ортақ емес кесте жекелеме тапсырмалар беруге мүмкіншілік мол. Қажетті мәліметтерге дербес  мүмкіншіліктің болуы.

Міне оқытудың оқу үрдісін ақпараттандыру арқылы сабақтарды өткізуде оқушының іс – әрекетіне оның ойлауына, сабаққа деген қызығушылығын арттыруға, өзін –өзі тануына мүмкіндік  жасау үшін әр мұғалімге компьютерлік технологияның мүмкіндіктерін қолдану қажет деп есептеймін.Әрине білім беру үрдісінде ақпараттық технологияның басқа да түрлерін қолдануға болады. Олай болса, оқу үрдісінде ақпараттық технологияны электрондық, интерактивті тақтаны т.б компьютерлік технологиялардың түрлерін сабақта пайдалану оқушылардың танымдық белсенділіктерін көтеріп, ойлау жүйесін қалыптастыруға, шығармашылықпен еңбек етуге тәрбиелеп, дарындылықты дамытуға үлкен әсер етеді.

Сабақта компьютерді пайдаланудың тиімділігін былай саралап көрсетуге болады.Оқушы мен мұғалімнің позитивтік оң қатынаста болуына ықпал етеді.Олай дейтініміз, оқушылар компьютермен тікелей қатысты болғандықтан өзін еркін сезінеді.Компьютермен жұмыс барысында оқушылардың белсенділік, жауапкершілік және өзіндік шығармашылық қабілеттері қалыптасады. Оқушы өз бетінше еңбектенеді. Өз еңбегінің нәтежесін көреді. Өзін –өзі қадағалауға мүмкіншілік туады. Тапсырмаларды мұғалімнің көмегінсіз орындайды. Сол арқылы ойлау және есте сақтау қабілеттері дамиды.

Берілген материал бір сарынды болып, тек мұғалім ғана сөйлейтін болса, балалар тез шарап қалады да, сабақ сәтсіз аяқталады.Осындай көңілсіз жағдайларды болдырмау үшін  үнемі компьютер арқылы оқушылардың белсенділігін арттыратын элементтерді қолданылады. Ақпараттық технологияның мұғалім жұмысына ең тиімдісі – оқушылардың білім оқулықтарына үнемі зерттеу жасап, түзету жұмыстарын жүргізуге пайдасы бар.Компьютер және ақпараттық технологиялар арқылы жасалып жатқан оқыту үрдісі оқушының жаңаша ойлау қабілетін қалыптастырып, оларды жүйелік байланыстар мен  заңдылықтарды табуға итеріп, рәтижесінде өздерінің кәсіби потенциалдарының қалыптасуына жол ашады.

Информатика сабағында ойын элементтерін пайдаланып негізінде, оқушылардың пәнге деген қызығушылықтарын арттыру.

Информатика сабағында оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру мақсатында ойын элементтерін дұрыс пайдалану оқушылардың ой өрісін кеңейтеді және танымдық белсенділігін арттырады. Бірақ ойынды оқу процесіне үнемі пайдалану және ұзақ уақыт алатындай етіп созуға болмайды.

Ойын элементтерін білім беру үрдісінде қолданғанда төмендегідей әдістемелік талаптарға сүйенген жөн:

1.Ойынға кіріспес бұрын оның жүргізілу тәртібі мен шартын оқушыларға әбден түсіндіру.

2.Ойынға сыныптағы, топтағы оқушылардың түгел қатысуын қамтамасыз ету.

3.Ойын түрлерін тақырыптық бағдарламаға сай іріктеп алу.

4.Ойын үстінде шешім қабылдай білуіне, сын тұрғысынан ойлана білуіне жетелеу.

5.Ойынды баланы жас ерекшелігіне қарай түрлендіріп пайдалану.

6.Қарапайым ойынның қорытындысын жариялау қажет.

7.Белсенді қатысқан оқушыларды мақтап, мадақтау;

8.Үлгерімі төмен оқушыларға ақыл – кеңес беру.

Танымдық ойындар оқушылардың ойлау қабілеті мен пәнге деген қызығушылығы мен ынтасын арттырады. Сонымен қатар білім сапасының артуына да көп септігін тигізеді.

Қорыта айтқанда

Оқушылар өз тілі бар жеке ортаны шығармашылықпен қолдана алатын мүмкіндік ашылады. Оқушыларды ізденпаздық дағдыларын шығармашылық жобаларын іске асыру бағытына ауыстыруға үйретеді.